INNOVÁCIÓK ÉS KORSZERŰ TECHNOLÓGIÁK ALKALMAZÁSA A DIVATIPARBAN: RFID és egyéb eladásösztönző megoldások a ZARA-nál.

Pidem Barbara Bibiána (2025) INNOVÁCIÓK ÉS KORSZERŰ TECHNOLÓGIÁK ALKALMAZÁSA A DIVATIPARBAN: RFID és egyéb eladásösztönző megoldások a ZARA-nál. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of PidemBarbaraBibianaZarodolgozat (1).pdf]
Előnézet
PDF
PidemBarbaraBibianaZarodolgozat (1).pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (nyilvános, bizalmas).pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (nyilvános, bizalmas).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of NYILATKOZAT.pdf]
Előnézet
PDF
NYILATKOZAT.pdf

Download (4MB) | Előnézet
[thumbnail of Pidem Barbara Bibiána_Szakdolgozat Bírálat_20250601.pdf] PDF
Pidem Barbara Bibiána_Szakdolgozat Bírálat_20250601.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom középpontjában a ZARA, mint fast fashion márka innovatív technológiai megoldásai, különös tekintettel az RFID rendszer alkalmazása és annak eladásösztönző hatásai állnak. A márka a divatvilágában az egyik legmeghatározóbb szereplője, amely hatékonyan ötvözi a modern logisztikai, marketing- és termékmenedzsment eszközöket a fogyasztói élmények növelése érdekében. Ismertetem a márka üzleti modelljét, hirdetési stratégiáját, valamint az üzletek nyitásához kapcsolódó kritériumokat, továbbá a jelenlegi pozíciómnak, mint termékmenedzser gyakorlati szerepét is. Kvantitatív kutatással támasztom alá, hogy a vásárlók döntéshozatalát milyen mértékben befolyásolják a technológiai újítások, az ár/érték arány, valamint a fenntarthatósági szempontjai. Fő hipotéziseim közé tartozik, hogy a jelenlegi innovációk, amelyeket a ZARA elért és elindított elősegíti a versenytársak elleni stagnáló sikereket, és további célok kitűzésével, mint a fenntarthatóság és környezetbarát projektet kulcsfontosságú szerepet tölt be a márka üzleti modelljéhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: divatipar, eladás - értékesítés, fast fashion, innováció, marketingkommunikáció, RFID
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:22
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:22
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58673 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58673

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet