Esztétikai trendek és fogyasztói magatartás: A plasztikai beavatkozások piacának átalakuló világa

Cserép Veronika (2025) Esztétikai trendek és fogyasztói magatartás: A plasztikai beavatkozások piacának átalakuló világa. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Cserép_Veronika_Z8F6XZ.pdf]
Előnézet
PDF
Cserép_Veronika_Z8F6XZ.pdf

Download (670kB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilvánossá tétel.pdf] PDF
Nyilvánossá tétel.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (296kB)
[thumbnail of BA_O_Cserép_Veronika.pdf]
Előnézet
PDF
BA_O_Cserép_Veronika.pdf

Download (74kB) | Előnézet
[thumbnail of BA_B_cserep_veronika.pdf] PDF
BA_B_cserep_veronika.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (166kB)
[thumbnail of Cserép Veronika.pdf] PDF
Cserép Veronika.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (264kB)

Absztrakt (kivonat)

A 21. századi szépségideálok átalakulása kiemelten fontos téma a marketing szakemberek számára, mivel ezek a változások jelentősen befolyásolják a fogyasztói magatartást az esztétikai iparágban. A plasztikai beavatkozások és az esztétikai trendek hatása az emberek testképére és önértékelésére közvetlen összefüggésben áll a marketingkommunikáció hatékonyságával. A közösségi média térnyerésével a szépségideálok síkján bekövetkezett változások nagymértékben befolyásolják a fogyasztói elvárásokat, különösen a plasztikai beavatkozások iránt. Szakdolgozatomban Magyarországon élő, plasztikai beavatkozáson átesett fogyasztókkal készített interjúkat elemeztem, hogy feltárjam a marketing eszközök és üzenetek szerepét döntéseikben. A kutatás során vizsgálom, milyen motivációk vezettek a beavatkozásokhoz, és hogyan befolyásolta a közösségi média nyomása a választásaikat. Kíváncsi voltam, hogy a közösségi média által közvetített, gyakran idealizált képek hogyan hatnak a beavatkozások utáni elégedettségre és az önértékelésre. Kutatómunkám a fogyasztói magatartás és a plasztikai beavatkozások közötti összefüggésekre, valamint a közösségi média által generált esztétikai trendek marketingre gyakorolt hatásaira összpontosít. Célom feltárni, milyen marketingstratégiák lehetnek hatékonyak az esztétikai iparágban, figyelembe véve a fogyasztók egyéni motivációit és a társadalmi nyomást. Remélem, kutatásom eredményei relevánsak lehetnek marketing szakemberek, szépségipari vállalkozások és a felelős marketingkommunikáció iránt elkötelezett szakemberek számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, esztétika, fogyasztói igények, fogyasztói magatartás, marketingcsatorna
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:02
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:02
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58181 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58181

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet