Cserép Veronika (2025) Esztétikai trendek és fogyasztói magatartás: A plasztikai beavatkozások piacának átalakuló világa. Pénzügyi és Számviteli Kar.
Előnézet |
PDF
Cserép_Veronika_Z8F6XZ.pdf Download (670kB) | Előnézet |
![]() |
PDF
Nyilvánossá tétel.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (296kB) |
Előnézet |
PDF
BA_O_Cserép_Veronika.pdf Download (74kB) | Előnézet |
![]() |
PDF
BA_B_cserep_veronika.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (166kB) |
![]() |
PDF
Cserép Veronika.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (264kB) |
Absztrakt (kivonat)
A 21. századi szépségideálok átalakulása kiemelten fontos téma a marketing szakemberek számára, mivel ezek a változások jelentősen befolyásolják a fogyasztói magatartást az esztétikai iparágban. A plasztikai beavatkozások és az esztétikai trendek hatása az emberek testképére és önértékelésére közvetlen összefüggésben áll a marketingkommunikáció hatékonyságával. A közösségi média térnyerésével a szépségideálok síkján bekövetkezett változások nagymértékben befolyásolják a fogyasztói elvárásokat, különösen a plasztikai beavatkozások iránt. Szakdolgozatomban Magyarországon élő, plasztikai beavatkozáson átesett fogyasztókkal készített interjúkat elemeztem, hogy feltárjam a marketing eszközök és üzenetek szerepét döntéseikben. A kutatás során vizsgálom, milyen motivációk vezettek a beavatkozásokhoz, és hogyan befolyásolta a közösségi média nyomása a választásaikat. Kíváncsi voltam, hogy a közösségi média által közvetített, gyakran idealizált képek hogyan hatnak a beavatkozások utáni elégedettségre és az önértékelésre. Kutatómunkám a fogyasztói magatartás és a plasztikai beavatkozások közötti összefüggésekre, valamint a közösségi média által generált esztétikai trendek marketingre gyakorolt hatásaira összpontosít. Célom feltárni, milyen marketingstratégiák lehetnek hatékonyak az esztétikai iparágban, figyelembe véve a fogyasztók egyéni motivációit és a társadalmi nyomást. Remélem, kutatásom eredményei relevánsak lehetnek marketing szakemberek, szépségipari vállalkozások és a felelős marketingkommunikáció iránt elkötelezett szakemberek számára.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, esztétika, fogyasztói igények, fogyasztói magatartás, marketingcsatorna | ||
SWORD Depositor: | User Archive | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive | ||
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:02 | ||
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:02 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58181 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58181 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |