Hogyan formálja a mesterséges intelligencia a reklámipart?

Jakab Nóra (2024) Hogyan formálja a mesterséges intelligencia a reklámipart? Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Jakab_Nóra_PSZK.pdf]
Előnézet
PDF
Jakab_Nóra_PSZK.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of 08_BGE TDK_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat 2024.pdf] PDF
08_BGE TDK_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat 2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (557kB)
[thumbnail of Jakab_Nóra_PSZK.docx] Microsoft Word
Jakab_Nóra_PSZK.docx

Download (23kB)
[thumbnail of Jakab Nóra - TDK 2024.pdf] PDF
Jakab Nóra - TDK 2024.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (192kB)
[thumbnail of 05_Dolgozat_biralati_lap_2024_HU_JN_MR.pdf] PDF
05_Dolgozat_biralati_lap_2024_HU_JN_MR.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (98kB)

Absztrakt (kivonat)

HOGYAN FORMÁLJA A MESTERSÉGES INTELLIGENCIA A REKLÁMIPART? A jelenlegi digitalizált világban egyre többen választják a fizikai megoldások helyett a technológia nyújtotta alternatívákat. Úgy gondolom a mesterséges intelligencia a 21. században senkinek sem olyan idegen már, mint a korábbi évtizedekben. A forradalmasított technológia olyannyira a mindennapi életünk részévé válik, hogy mindenképpen érdemes kellő figyelmet szentelni rá. Így témaválasztásom legfőbb okának az aktualitást nevezném meg. Dolgozatom fő területei között nem csupán a mesterséges intelligencia informatikus szemmel történő bemutatása szerepel, hanem többek közt a perszonalizáció, a retargeting, az e-kereskedelem, a marketinghez viszonyuló szerepének vizsgálata is. Kutatásom során arra keresem a választ, hogy a mesterséges intelligencia eszközei milyen hatásokat váltanak ki a felhasználókból, hogyha a reklámipart vesszük alapul. Ennek megállapításához az alábbi hipotéziseket állítottam fel; H1: A mesterséges intelligencia eszközeinek alkalmazása erősen korfüggő. H2: A személyre szabott reklámok általában negatív érzelmeket váltanak ki a felhasználókból. H3: A fogyasztók többsége egyöntetűen nem tud ellenállni a vásárlási kísértésnek. A kutatás módszertana kvantitatív, azaz kérdőíven alapuló adatgyűjtési eljárás volt. A kérdések többsége az online térben történő szokásokra, a személyre szabott reklámokhoz való hozzáállásra és a mesterséges intelligencia használatára alapuló fogyasztói magatartás vizsgálatára szolgált. A kilépési arány minimalizálása és a kitöltési hajlandóság növelése érdekében a kérdőív kitöltési ideje körülbelül 5 perc volt. Bár az időintervallum rövid, mégis elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy számos kérdés megválaszolásával közelebb juthassak a hipotéziseim vizsgálatához. Az adatfelvételre 72 órát biztosítottam, végül 130 darab érvényes kitöltés érkezett be. A válaszadók közt legtöbben z-generációs nők szerepeltek. Többségük jobban elítéli a személyre szabott reklámokat, mint a hagyományosakat. A korcsoportok különbségével viszonylag nagy különbség figyelhető meg a mesterséges intelligencia eszközrendszere felé mutatott bizalom iránt is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: AI, ipar, marketing, mesterséges intelligencia, perszonalizáció, retargeting
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 11:57
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 11:57
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57941 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57941

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet