Amerikai Futball (NFL) és Super Bowl: Marketing és kommunikáció a sportvilágban

Szücs Kristóf (2024) Amerikai Futball (NFL) és Super Bowl: Marketing és kommunikáció a sportvilágban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Amerikai Futball (NFL) és Super Bowl Marketing és Kommunikáció a Sportvilágban.pdf]
Előnézet
PDF
Amerikai Futball (NFL) és Super Bowl Marketing és Kommunikáció a Sportvilágban.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of nyilv.pdf] PDF
nyilv.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (630kB)
[thumbnail of Szücs Kristóf.pdf] PDF
Szücs Kristóf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (3MB)
[thumbnail of Varga Károly értékelés.pdf] PDF
Varga Károly értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (48kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja az amerikai futball globális jelentőségének és az NFL marketingstratégiáinak bemutatása, valamint a sportág magyarországi népszerűsítésének lehetőségei. Az első részben a sportág történelmét és fejlődését ismertetem, különös tekintettel az NFL megalapítására, a Super Bowl fontosságára és a globális terjeszkedésre. A dolgozat központi eleme a sportmarketing elméleti háttere, amely bemutatja a marketingkommunikáció szerepét és eszközeit. Ezt követően az NFL márkamenedzsmentjét, digitális jelenlétét, szponzorációit és élményalapú marketingstratégiáit elemzem. Továbbá bemutatom az NFL marketingmixét, valamint a technológiai innovációk, mint a VR, az AI és az adatvezérelt stratégiák szerepét. A dolgozat kitekint a sport jövőbeli kihívásaira is, mint például a fiatal generációk elérése és a streaming térnyerése. Végezetül kvantitatív kutatás segítségével vizsgálom az amerikai futball hazai ismertségét, és javaslatokat teszek a sportág magyarországi népszerűsítésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Amerikai Futball, marketingkommunikáció, NFL, sportmarketing, Super Bowl
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:09
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:09
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/56976

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet