Városi közlekedők szokásai, a Mol Limo igénybevételének ösztönzése

Turza András (2024) Városi közlekedők szokásai, a Mol Limo igénybevételének ösztönzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat .pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat .pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM.pdf] PDF
BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (292kB)
[thumbnail of 2024. Szakdolgozat Turza BSC.pdf] PDF
2024. Szakdolgozat Turza BSC.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (229kB)
[thumbnail of SZAKDOLGOZAT KÜLSŐ BÍRÁLAT - Turza András.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT KÜLSŐ BÍRÁLAT - Turza András.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (46kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban a fenntarthatóság egyre nagyobb szerepet kap. Kezdve az egyéni fogyasztás csökkentésétől, a fenntartható módon előállított mindennapi fogyasztásicikkeken át, az energiatermelés zöldátállásáig. Szakdolgozatom témájának kiválasztása során így próbáltam minél égetőbb kérdéskörben választani, hogy munkám eredménye releváns információkkal szolgáljon, illetve a tanulmányaimhoz is kapcsolódjon. Így esett a választásom a Mol Limo szolgáltatás igénybevételének ösztönzésére.Úgy gondolom, hogy a covid korlátozás után 2022 második felétől kezdve már sok munkahely, szórakoztatóegység visszatért a 2020 előtti nyitvatartásihoz, üzemeléshez. Ez pedig a közlekedés újbóli élénkülését és a budapesti közutak zsúfoltságát eredményezhette. Tapasztalataim alapján a hétköznapi városi közlekedés környezetilábnyomára nincs felhívva kellően a figyelem, így a lakosság az autós vagy egyéni közlekedés negatív hatásait sem ismeri. Annak ellenére sem, hogy még ma is a városi közlekedés során az emberek jelentős része inkább ezt a fajta közlekedésimódot preferálja.A közösségi autómegosztó (carsharing) szolgáltatások olyan alternatívát kínálnak, mely az egyéni közlekedést biztosítja amellett, hogy a parkolóhelyek telítettségét és a nagyvárosok gépkocsiparkját csökkenti.Dolgozatom első felében szekunder kutatás segítségével ismertetem a témát. Ehhez nemzetközi- és magyar szakirodalmat vettem alapul. Kezdetben budapesti közúti közlekedés kialakulását, környezeti hatásait mutatom be. A szolgáltatás célja és városi környezetre mért hatása sem elhanyagolható a téma minőségi körül járása érdekében, így ezek sem maradhatnak ki, a világtrendek, európai carsharing berendezkedés mellett. Végezetül a Mol Limo-t mutatom be, árait, flottáját, működését. A céget makrokörnyezetét jobban vizsgálva ágazati elemzést végzek el, hogy mélyebb betekintést nyújtsak a szolgáltatók lehetőségeiről, kihívásairól, amire STEEP-elemzés lesz segítségemre. Az ágazati bemutatás során a versenytársak ismertetése is megtörtink. Ezen túlmenően SWOT-elemzést készítek, hogy a vállalatot el lehessen helyezni az ágazaton belül.A dolgozat második felében primer kutatásom eredményéről adok áttekintést. A kutatás kvantitatív vizsgálati módszerrel készítettem. A kérdőív során a szokásokat és a szolgáltatás igénybevételének hajlandóságát mértem fel, ezen felül demográfiai adatokat is, hogy a kitöltőkről teljes képet kapjak. A felmérés és konzekvenciák levonása végeztével javaslatot teszek a Mol Limo felhasználó számának növelésére törekedve.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autómegosztás, közlekedés, közúti közlekedés, STEEP-elemzés, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:46
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:46
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/56492

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet