Márkakommunikáció, lízing és a fogyasztói szokások vizsgálata az autóipar kontextusában

Vörös Dániel (2023) Márkakommunikáció, lízing és a fogyasztói szokások vizsgálata az autóipar kontextusában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Vörös_Dániel_W8A9T0.pdf]
Előnézet
PDF
Vörös_Dániel_W8A9T0.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat_nyilvánossá_tételről.pdf] PDF
Nyilatkozat_nyilvánossá_tételről.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (690kB)
[thumbnail of BA_O_Vörös_Dániel.docx.pdf]
Előnézet
PDF
BA_O_Vörös_Dániel.docx.pdf

Download (176kB) | Előnézet
[thumbnail of BA_B_Vörös_Dániel.pdf] PDF
BA_B_Vörös_Dániel.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (268kB)
[thumbnail of Vörös Dániel bírálat.pdf] PDF
Vörös Dániel bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (256kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom hipotézise a “Lízingé a jövő?” kérdés mely alapján több szemszögből is körüljártam a témát. Ahhoz, hogy ebben a témában válaszra találjak messzebbről és tágabb értelemben véve kezdtem vizsgálni az autóipart, így jelentős részébe az autóipari ellátási láncokat mutatom be primer kutatás alapján, továbbá hangsúlyt helyezek az autóipar történelmi fejlődésére, technológiai fejlődésére és az ebben rejlő lehetőségekre.Bemutatok verseny fajtákat, menedzsment módszereket és eszközöket amelyek képesek segíteni a vállalatok működését ebben a folyamatosan fejlődő iparágban. Részletesen írok a vállalati együttműködésekről, az ipar 4.0-ról, valamint a 2035-ös EU-s korlátozásokról, mert ez hatással van az elektromos autózásra. A kutatásom során fontos szerepet töltött be a startupok mellett a digitalizáció és az e-marketing amikre azért volt szükség mertelengedhetetlenek tartom a helyes alkalmazásukat e piaci környezetben.Az autó lízing a kutatásaim alapja és azért tartottam szükségesnek ekkora távlatokból megközelíteni a témát és megvizsgálni az autóipar bizonyos szereplőit, a gyártókat és a forgalmazókat, mert az autóipar egy átalakuláson megy keresztül melynek keretein belül eltolódhat az ipar abba az irányba, hogy csak drága elektromos autók kerülhetnek gyártósorra melyet nem mindenki engedhet majd meg magának így egyre több háztartásban elterjedhet az autók tartós bérlete. A szakmai gyakorlatomat a CarNet Invest Zrt.-nél végeztem mely az autók forgalmazásával és egyéb szolgáltatásokkal foglalkozik, így a CarNet versenytársairól végeztem összehasonlító elemzést, ugyanis a szakdolgozatom fontos szegmense a márkakommunikáció is.Ahhoz, hogy ezeket az igényeket lássam, hogy milyen tudással és elvárással vannak a háztartások az autó lízinggel kapcsolatban, kulturális és regionális különbségeket vizsgáltam a vásárlói szokásokban, figyelembe vettem a változó fogyasztói igényeket generációkon át és a kérdőívem segítségével kerestem válaszokat a hipotézisem bizonyítására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipar, fogyasztói csoportok, fogyasztói igények, generációs fejlődés, lízing, márkastratégiák, mesterséges intelligencia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:28
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:28
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/54546 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/54546

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet