A Z-generáció felé történő munkaadói márkaépítés

Illés Barbara Petra (2023) A Z-generáció felé történő munkaadói márkaépítés. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Illes_Barbara_Petra_G3T11W_.pdf]
Előnézet
PDF
Illes_Barbara_Petra_G3T11W_.pdf

Download (700kB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat-szakdolgozat-nyilvanossa-tetelerol_2020.pdf] PDF
Nyilatkozat-szakdolgozat-nyilvanossa-tetelerol_2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (258kB)
[thumbnail of BA_O_Illés_Barbara_Petra.pdf]
Előnézet
PDF
BA_O_Illés_Barbara_Petra.pdf

Download (218kB) | Előnézet
[thumbnail of Illés Barbara_bírálat.pdf] PDF
Illés Barbara_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (163kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_GM Illés Barbara Petra.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_GM Illés Barbara Petra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (71kB)

Absztrakt (kivonat)

Második évtizedében a 21.századnak a digitális forradalom robbanásszerű terjeszkedését tapasztalhatjuk, amely a munkaerőpiac dinamikájára is nagy hatást gyakorol. A Z-generáció ebben az új környezetben, vagyis azok a fiatalok, akik a 21. század közepén születtek és nőttek fel, a munkaerőpiac egyre erősebb szereplőivé válnak. Ennek a generációnak a tagjai olyan egyedi tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyek elődjeiktől megkülönböztetik őket, és amelyek azt is meghatározzák, hogyan közelítik meg a munkát és az azt kínáló vállalatokat. Ezen új generációnak a munkaerőpiacra való lépésével a vállalatoknak az igényeikhez és elvárásaikhoz kell alkalmazkodniuk. A munkaadói markaépítés az egyik kulcsfontosságú tényezője az alkalmazkodásnak, ami nem csak a vállalat külső imázsára összpontosít, hanem az értékekre és a belső kultúrára is. Ebben a kontextusban elengedhetetlen a munkaadók számára egy olyan stratégia kifejlesztése, amely elősegíti a Z-generáció tagjainak megértését, megtartását és vonzását. A jelen szakdolgozatom célja, hogy a Z-generáció érdeklődéseit és szokásait kutassam a munkaerőpiaccal kapcsolatban, majd a szerzett információkkal tanácsokat és útmutatást adjak a munkáltatók számára, mellyel könnyebben meg tudják szólítani a generáció tagjait. Ezen keresztül hozzájárulhat a Z generáció és a vállalatok közötti kölcsönös megértéshez, ami elősegítheti hosszú távon a sikeres munkaerőpiaci kapcsolatok kialakulását. A munkaadói márkát formáló tényezők között szerepel a rugalmasság, vállalati kultúra, az egyéni fejlődési lehetőségek és a fenntarthatóság. Ebben a szakdolgozatban ezeket és még sok már tényezőt kívánok részletesen elemezni és megvizsgálni, azt, hogy Z generáció számára hogyan alakítják vonzóvá, elkötelezővé a munkaadói márkát. Szakdolgozatomban arra a kérdésre keresem a választ, hogy a munkáltatók, hogyan tudják a legeffektívebben megragadni és felhívni a Z generáció figyelmét. Felvetéseim közé tartozik, hogy a kulcs a Z generáció figyelmének felkeltéséhez sokkal inkább rejlik a szociális médiában, mint a korábbi, előző generációk által használt offline forrásokban. Szintén felvetésem, hogy a márkaismertség egy olyan alapvető faktor a Z generáció tagjai számára, ami befolyásolja a döntésüket a munkavállalás során. Ezeknek a felvetéseknek az elemzéséhez statisztikai módszertant alkalmaztam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Pénzügy Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, adatgyűjtés, ábraelemzés, ábrák, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Máj. 14. 08:06
Utolsó módosítás: 2024. Máj. 14. 08:06
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/54104 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/54104

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet