Fenntartható üzleti modellek jelenléte a magyar divatipari vállalkozások körében, a fenntarthatóság megjelenése a vállalkozások online kommunikációjában

Varga Vivien (2023) Fenntartható üzleti modellek jelenléte a magyar divatipari vállalkozások körében, a fenntarthatóság megjelenése a vállalkozások online kommunikációjában. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Varga_Vivien_KKK.pdf]
Előnézet
PDF
Varga_Vivien_KKK.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Varga_Vivien_KKK.docx] Microsoft Word
Varga_Vivien_KKK.docx

Download (15kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2023_Varga V.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2023_Varga V.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (211kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_Varga Vivien_2023.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_Varga Vivien_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (453kB)

Absztrakt (kivonat)

Fenntartható üzleti modellek jelenléte a magyar divatipari vállalkozások körében, a fenntarthatóság megjelenése a vállalkozások online kommunikációjában A kutatásom korunk egyik legfontosabb problémájával, a fenntarthatósággal foglalkozik, azon belül is a fenntarthatósággal a divatiparban. Az utóbbi évek során, köszönhetően a fogyasztói igények és szokások változásainak a divatipar az egyik legszennyezőbb iparággá nőtte ki magát. Fontos, hogy felismerjük, hogy nekünk egyéneknek is tennünk kell az ellen a probléma ellen és nem mindegy, hogy mit választunk. Az elmúlt évek során több tanulmány és kutatás is megjelent a divatipar problémáiról, akár a vízhasználatról, a gyártás során felhasznált mérgező anyagokról és a már nem kívánt ruhadarabok kidobásáról és lerakatáról, ezek mind óriási problémákat okoznak az ökoszisztémában. A környezeti problémákon kívül nem mehetünk el szó nélkül a társadalmi problémák mellett sem, mint a munkakörülmények megfelelősége, a fizetés mértékének megfelelősége, a nők elnyomásának problémája és a gyermekdolgoztatás, amely szorosan kapcsolódik a divatiparhoz. Emellett a divatipar online kommunikációja befolyásolhatja a fogyasztók attitűdjét és vásárlási döntéseit, hiszen több olyan cég is volt az elmúlt évek során, amely kommunikációjában a fenntarthatóságot hirdette a termékeiben, holott szó sem volt ilyenről. A másik oldalról viszont fontos, hogy ha egy vállalkozás tényleg fenntartható ruhadarabokat árul, azt megfelelően kommunikálja a potenciális vásárlókkal is. Kutatási kérdések: 1. Hogyan lehet integrálni a fenntarthatóságot a vizsgált divatipari vállalkozások üzleti modelljébe? 2. Az online kommunikáció és jelenlét során mennyire átlátható és egyenes a fenntarthatóságra való fókusz, milyen mértékben jelenik meg ennek a megvalósítása? A kutatásom során szekunder és primer adatokkal dolgoztam. A szekunder kutatásom alatt a szakirodalom feldolgozása történt meg. Könyvek, folyóiratok, újságcikkek, tanulmányok és weboldalak információi és adatai alapján kutattam a számomra megfelelő és érdekes információk után. A primer kutatásom két részre bontható. Először megfigyeléses módszert alkalmaztam, hogy az általam vizsgált vállalkozások a weboldalakon és online felületeken való jelenlét során milyen módon kommunikálják a fenntarthatóságot. Primer kutatásom második részében pedig kvalitatív mélyinterjúkat készítettem, amely során információkat kaptam az általam vizsgált kérdésekre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: fenntartható divat, fenntartható divatipar, fenntartható üzleti modellek, fenntarthatóság, online kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:51
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:51
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/53769 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/53769

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet