A webáruházak felhasználói felületének (UI) tervezése, avagy, a design a kulcs a sikeres konverzióhoz?

Bencsik Bernadett Vivien (2023) A webáruházak felhasználói felületének (UI) tervezése, avagy, a design a kulcs a sikeres konverzióhoz? Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat (Bencsik B. Vivien - E1R3M5) A webáruházak felhasználói felületének (UI) tervezése.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat (Bencsik B. Vivien - E1R3M5) A webáruházak felhasználói felületének (UI) tervezése.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (Bencsik Bernadett Vivien - E1R3M5) (1).pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (Bencsik Bernadett Vivien - E1R3M5) (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (731kB)
[thumbnail of Bencsik Bernadett Vivien - Külsős szakdolgozati bírálat.pdf] PDF
Bencsik Bernadett Vivien - Külsős szakdolgozati bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (468kB)
[thumbnail of Bencsik Vivien.pdf] PDF
Bencsik Vivien.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (223kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom során a UIdesign webáruházakra jellemző alkalmazási módjait tártam fel, amely ahasználhatóság, a navigáció és a vizuális design különböző szemléletek alapjántörténő alkalmazását mutatta be. Szekunder kutatásom során a háromlegmeghatározóbb elmélet részleteit vizsgáltam, amely a Nielsen-félehasználhatósági heurisztikák, a navigációs design által alkalmazott kognitívpszichológiai megközelítés és a vizualitásra építő Gestalt-féle paradigmairánymutatásait taglalja. A kutatás rámutatott arra, hogy ezen különbözőalapelvek kifejezetten jól alkalmazhatóak a webáruházak interfészeinekkialakítására vonatkozóan és megoldást kínálnak a főbb kihívásokat illetően,amelyek az intuitív design, a megfelelő navigáció és a hatékony vizuálismegjelenés hármasában mutatkoznak meg.Vizsgálódásom során az is láthatóvá vált, hogy ezen kihívások indokolttáteszik az online térben jelentkező vásárlói attitűdök szélesebb körű ismeretét.Ilyenek például a használhatósági heurisztikák alkalmazását elősegítő vásárlóiintuíciók, vagy az effektív navigációs design kialakításhoz szükséges kognitívterhelés és vevői korlátok ismerete, de ide sorolható még a vizuális designkialakítása esetén az érzékelés is. Tekintettel arra, hogy amagyar webáruházak némileg le vannak maradva a nemzetközi színvonaltól, úgygondoltam, hogy mindez a felhasználói felületeken is megmutatkozhat. Ezáltalarra voltam kíváncsi, hogy a fogyasztói magatartás fent említett alapelveihogyan jelennek meg az általam megkérdezett fogyasztók által használtmagyarországi webáruházak felületein. Feltáró kutatásom kimutatta, hogy akutatásban részt vevő javarészt fiatal vásárlók többsége szerint a magyarwebáruházak gyengesége a navigáció és a termékfelfedezés volt. Ugyanakkormegjelenési és esztétikai szempontból jó eredményeket értek el a megkérdezettekáltal felkeresett magyar webáruházak, ami abban is megmutatkozik, hogy aválaszadók jelentős része pozitívan áll hozzá, és továbbra is hajlandó magyarwebáruházakból vásárolni.Kutatási eredményeimalapján fény derül arra, hogy a UI design alapelveinek eredményeselsajátításához, valamint a vásárlói út leegyszerűsítéséhez elengedhetetlen,hogy megtanuljunk a fogyasztók fejével gondolkodni, illetve felismerjük azt,hogy a UI design tényleges célja, a használhatóság, a navigáció és vizualitásháromszögében mozog.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális felületek, elektronikus vásárlás - online vásárlás, felhasználói felületek, weboldal, weboldal tervezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:20
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:20
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47091

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet