Ugrai Zsófia Eszter (2022) Integrált employer branding stratégia bemutatása a H1 Systems Kft. példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Integrált employer branding stratégia bemutatása a H1 Systems Kft példáján keresztül.pdf Download (858kB) | Előnézet |
PDF
nyilatkozat szakdolgozat státuszáról.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (45kB) |
Absztrakt (kivonat)
A köznyelvben a márka, arculat és imázs szavak hallatán sokan ugyanarra asszociálnak: egy szép logóra, hangzatos szlogenre vagy városi óriás plakátra. Valójában három, ugyan egymásra épülő, azonban különböző fogalomról van szó. A márka mint alapfogalom viszont bővebb kifejtést igényel, hiszen a munkáltatói márka nevéből is fakadó módon a márka egy fajtája. A munkáltatói márka építés vagy employer branding kifejezésekkel egyre gyakrabban találja szemben magát az, aki HR vagy marketing területen tanul vagy dolgozik. Batiz szerint a munkavállalók jólléte, fejlődése és így teljesítménye szempontjából ma megkerülhetetlen a munkáltatói márkaépítés. Az Universum Employer Branding NOW 2020 kutatása szerint a járványhelyzet okozta gazdasági hanyatlás ellenére a munkáltatói márka építés a világ legvonzóbb munkáltatóinak továbbra is prioritás maradt. Ennek egyik oka, hogy az employer branding kiváló eszköze a fluktuáció csökkentésének. A fluktuáció ,,A szervezetből önként vagy kényszer hatása által távozott munkatársak pótlására felvett munkatársak százalékos aránya az átlagos állományi létszámhoz képest, 12 hónapos időintervallumra vetítve.” (fluktuáció,hu ) Továbbá a toborzást is segíti, amely az üres vagy megüresedő, illetve létesítendő munkaposztokra potenciális munkavállalók felkutatása és megnyerése; lehetőleg olyan pályázók vonzása, akik a munkaköri követelményeknek megfeleltethetők, vagyis az álláshely betöltésére alkalmas személynek kiválaszthatók. (Hrportal.hu). A munkaerő piac átalakulásával a munkavállalók munkahellyel szemben támasztott elvárásaik is változtak, már nem csak a munkabér az egyetlen szempont álláskeresésnél. A PWC 2021-es munkaerőpiaci preferencia felmérése szerint munkahely választásnál az olyan cégek a preferáltak, ahol vannak egészség megőrző programok, van lehetőség személyes készségfejlesztése és rugalmas a munkarend. Bizonyos szakterületeken munkaerőhiány lépett fel az utóbbi években, így mostanra a munkavállalók válogathatnak a munkáltatók között, ezért is értékelődött fel a dolgozók megtartása. Amennyiben a toborzás és megtartás érdekében employer branding stratégiát tervezünk meg, fontos tisztában lenni azzal, hogy egy erős munkáltatói márka felépítéséhez nélkülözhetetlen a megfelelő munkavállalói értékajánlat (employee value proposition) meghatározása, amely a vállalat által a dolgozók számára nyújtott előnyöket foglalja magába a munka során és akár a magánéletben is. Fontos, hogy a kommunikált ígéretek reális képet fessenek a cégről, hiszen hamar megmutatkoznak az esetleges eltérések a jelöltek munkába állását követően, ami így rombolhatja a munkáltatói márkánkat. (Randstad 2020) Balogh-Mázi Mária szerint az sem baj, ha a cég nem csak pozitívumokat mond el magáról, de az, hogy őszintén kommunikáljon nagyon fontos, mert ha másnak mutatja magát, mint amilyen a valóságban, az úgyis kiderül előbb-utóbb.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | employer branding, marketingkommunikáció, márka, márkaépítés, Munkáltatói márka |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:54 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:54 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/41690 |
Actions (login required)
Tétel nézet |