Vegán termékek marketingkommunikációja

Bartha Bettina (2021) Vegán termékek marketingkommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bartha Bettina_IMJNX2_2021_Záródolgozat_VTM.pdf]
Előnézet
PDF
Bartha Bettina_IMJNX2_2021_Záródolgozat_VTM.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Bartha Bettina szakdolg. státusz 2021.pdf] PDF
Bartha Bettina szakdolg. státusz 2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (272kB)
[thumbnail of Bartha-Bettina-kérdőív-2021-Záródolgozat-VTM.pdf]
Előnézet
PDF
Bartha-Bettina-kérdőív-2021-Záródolgozat-VTM.pdf

Download (239kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban arra keresek válaszokat, hogy milyen marketingkommunikációs eszközökkel alkalmazkodhatunk ehhez az egyre bővülő életformához (a veganizmushoz) kereskedelmi szempontból a leghatékonyabban, hosszú távon a fogyasztók elvárásainak, nézeteinek figyelembevételével. A dolgozatban foglaltakat az általam végzett primer és szekunder kutatásokra alapozom, illetve saját tapasztalataimra, melyekre 2016 decemberétől 2017-ig vegetáriánusként tettem szert, 2017 decembere óta pedig vegánként. Ez idő alatt rengeteg tapasztalatot szereztem, majd az egyetemi tanulmányaimnak köszönhetően egyre inkább elkezdtem észrevenni a piacon jelenlevő hiányosságokat és hibákat, amelyek hosszú távon sokkal nagyobb gátakat szabhatnak a vegán termékek értékesítésének, ezáltal részben a veganizmusnak is. Ezeket az apró hiányosságokat, problémákat könnyen orvosolni lehet egy kis odafigyeléssel, illetve remélem, hogy egyes területeken a szakdolgozatom segítségével is. Már jóval azelőtt léteztek vegán életmód szerint élő emberek, mielőtt ez az elnevezés megszületett volna. Azonban az névadásának és eredetének feltárásához, ezentúl a mozgalom mélyebb megértéséhez vissza kell utaznunk az időben. A veganizmus egyáltalán nem olyan idegen, szélsőséges és új életvitel, mint amennyire sokszor annak tűnik manapság, a köztudatba épülése során. Az első, mai értelemben vegetáriánusnak jegyzett gondolkodást valló, és erre a mozgalomra buzdító emberek már Kr. e. 500 körül is jelen voltak a történelemben. Többek között kutatom a vegán marketingkommunikáció jelenlegi helyzetét, a lehetőségeit, a hiányosságait, gyengeségeit, veszélyeit, valamint a kutatási eredményeim alapján javaslatokat teszek a fennálló problémák javítására is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kérdőív, marketing, marketingkommunikáció, piackutatás, primer vizsgálatok, szekunder piackutatás, veganizmus, vegán, védjegy
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:31
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 08:31
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/35734 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/35734

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet