Pajor Imre (2020) Bankolás a kezdetektől az online világig. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
pajor_imre_2020máj_publikus.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
pajor_imre_2020máj_publikus_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (977kB) |
Absztrakt (kivonat)
A számítástechnika már gyakorlatilag minden iparágban jelen van. Napjainkban a legtöbb ember életének meghatározó szereplői a bankok, és a különböző pénzintézetek, amikre a számítástechnika fejlődése különösen nagy hatással van. Kevés ember van viszont akik a pénzügyeik intézésére nem szükséges rosszként tekintenek, ezért szeretnék minél gyorsabban és egyszerűbben intézni. Éppen ezért véleményem szerint az ilyen intézményeknek, rendkívül nagy hangsúlyt kell fektetniük az ügyfelek kényelmét és elégedettségét növelő fejlesztésekre. A digitalizáció adta lehetőségeket kihasználva, és beépítve a rendszerekbe, a pénzügyek intézése egy egészen új szintre emelhető. Záródolgozatom témaválasztásánál a szakmai kíváncsiság vezérelt amikor a bankolási szokások fejlődését, illetve a bankok kialakulásának bemutatását választottam egészen a legelső pénzintézetek megjelenésétől a mai formájukig. A fő hangsúlyt azonban a jelenleg is tartó technológiai forradalomra és annak hatásaira szeretném helyezni. Szeretném mélyebben beleásni magam a bankok működésébe és megfigyelni a digitalizáció eredményeit. Plusz motivációt adott számomra hogy kötelező szakmai gyakorlatomat az OTP Bank zalaegerszegi fiókjában töltöm, ahol megismerhetem a pénzügyek intézésének hátterét illetve belátást nyerhetek több banki folyamatba, amelyekben szinte egytől egyig jelen vannak a legmodernebb technikai eszközök, eljárások. Továbbá motivált az is hogy ebben a témában rengeteg szakirodalom, illetve egyéb forrás áll rendelkezésre amik segítik a téma részletes és megfelelő feldolgozását. Mindemellett én magam is rendszeresen veszem igénybe pénzintézetek szolgáltatásait, illetve előszeretettel ismerem meg és használom a legújabb trendeket, eszközöket. Rendszeresen használom az internetbank adta lehetőségeket, az érintés nélküli fizetést, és már én is annak a generációnak a tagja vagyok akik nem szívesen mennek be személyesen a bankfiókba, hanem mindent amit csak lehet, otthonról, internet segítségével intéznek. Záródolgozatom első részében a bankok kialakulásának folyamatát szeretném röviden bemutatni, a pénz kialakulásától egészen a mai ismert bankok megjelenéséig. Kitérek többek között a nemesfémek elterjedésére különböző kultúrákban, az árupénz használatára és a hitelek iránti igény megjelenésére. Fő témának a digitalizáció és az innovatív megoldások bemutatását választottam, illetve ezek hatását kifejezetten a bankszektorra. A fejlesztések a bankszektor minden szegmensében jelen vannak. Ahhoz hogy egy bank versenyben tudjon maradni, követnie kell a trendeket, és meg kell felelnie az ügyfelek egyre csak bővülő igényeinek. Az online ügyfélkiszolgálás, az hogy az ügyfél szinte bármikor és bárhonnan képes elintézni pénzügyeit, internetbank segítségével, kezd egyre jobban teret nyerni. Azonban megfigyelhetők generációs különbségek ezeknek az innovatív megoldásoknak az elfogadásában, ami egyfajta akadálya az új technológiák terjedésének. Foglalkozom a készpénz szerepének változásával, az elektronikus és online fizetési módok készpénzre gyakorolt hatásával, ezzel együtt a bankkártyák szerepével. Annak ellenére hogy rendkívül fejlett biztonsági rendszerek és intézkedések védik az ügyfelek és a bankok adatait, sajnos előfordulnak visszaélések, csalások, amik kiváltó okai lehetnek a bizalmatlanságnak. Dolgozatom záró fejezetében külön foglalkozom ezeknek a biztonsági rendszereknek az ismertetésével, konkrét példákon keresztül. Bemutatom a leggyakrabban használt programokat csalásokhoz, adatlopásokhoz, valamint a legmodernebb biztonságtechnikai eszközöket és rendszereket. Dolgozatom során igyekeztem egy teljes képet alkotni a bankrendszerek működéséről és folyamatos fejlődéséről. Mindezt adatokkal alátámasztva, ezzel együtt ügyelve arra hogy egy laikus olvasó számára is érthető és érdekes legyen.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, bankbiztonság, banki rendszerek, internet, online szolgáltatás, online ügyintézés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Jún. 17. 18:03 |
Utolsó módosítás: | 2020. Jún. 17. 18:03 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/25656 |
Actions (login required)
Tétel nézet |