Okosórák a fogyasztók szemszögéből – divatos kiegészítő vagy kihasználható technológia?

Molnár Blanka (2023) Okosórák a fogyasztók szemszögéből – divatos kiegészítő vagy kihasználható technológia? Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Molnár_Blanka_KKK_2023.pdf]
Előnézet
PDF
Molnár_Blanka_KKK_2023.pdf

Download (819kB) | Előnézet
[thumbnail of Rezume_2023_Molnár_Blanka.docx] Microsoft Word
Rezume_2023_Molnár_Blanka.docx

Download (17kB)
[thumbnail of Molnár Blanka.pdf] PDF
Molnár Blanka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (76kB)
[thumbnail of Molnar_Blanka_biralat.pdf] PDF
Molnar_Blanka_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (81kB)

Absztrakt (kivonat)

A téma aktualitását a digitalizáció térhódítása és az átalakuló fogyasztói igények jelentették. A viselhető eszközök piacán folyamatos verseny zajlik, a gyártók igyekeznek egyre több hasznos funkciót integrálni ezekbe a készülékekbe. A trendek nyomon követése mindig is egy fontos tényező volt az emberek gondolkodásában, így érdekessé vált számomra, hogy mennyire befolyásolja a divatszempont a vásárlók döntéseit az okosórák piacán.Kutatási kérdéseim célja, hogy feltárjam, milyen kapcsolat van a fogyasztók motivációi és a tényleges döntés között.Ezek alapján az alábbi kutatási kérdéseket fogalmaztam meg az okosóra vásárlással kapcsolatban:Mi motiválja a fogyasztókat okosóra vásárlásra?Milyen tényezők, szempontok a befolyásolóak a konkrét vásárlási döntés meghozatala során?Ezek közül mennyire fontos a termék viselőjének, hogy milyen márkájú az okosórája? Jellemző-e a márkahűség?A mindenkori divat felülírhatja-e a fogyasztók termék kihasználhatóságával kapcsolatos igényeit?Mi az a funkció, ami semmiképp nem hiányozhat egy okosórából?Először szekunder információkat gyűjtöttem magyar és idegennyelvű adatbázisokból és szakirodalmi forrásokból. Primer kutatásomhoz két mélyinterjút, négy fókuszcsoportos interjút és egy kérdőíves megkérdezést bonyolítottam le. Az interjúkból és a kérdőíves kitöltésekből kapott válaszokat összegeztem, majd következtetéseket vontam le belőlük.Összességében elmondhatjuk, hogy teljes mértékben a személyes preferenciáktól és az igényektől függ az okosóra vásárlás motivációja, amely korosztály szerint megoszlik és nem feltétlenül a digitális generáció az, aki érdekelt ezen a területen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
Belső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: 21. század, digitalizáció, digitális jövő, digitális technológia, elektronika, vásárlás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:52
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:52
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/53831 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/53831

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet