Bencsik Bernadett Vivien (2023) A webáruházak felhasználói felületének (UI) tervezése, avagy, a design a kulcs a sikeres konverzióhoz? Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat (Bencsik B. Vivien - E1R3M5) A webáruházak felhasználói felületének (UI) tervezése.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (Bencsik Bernadett Vivien - E1R3M5) (1).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (731kB) |
|
PDF
Bencsik Bernadett Vivien - Külsős szakdolgozati bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (468kB) |
|
PDF
Bencsik Vivien.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (223kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozatom során a UI design webáruházakra jellemző alkalmazási módjait tártam fel, amely a használhatóság, a navigáció és a vizuális design különböző szemléletek alapján történő alkalmazását mutatta be. Szekunder kutatásom során a három legmeghatározóbb elmélet részleteit vizsgáltam, amely a Nielsen-féle használhatósági heurisztikák, a navigációs design által alkalmazott kognitív pszichológiai megközelítés és a vizualitásra építő Gestalt-féle paradigma iránymutatásait taglalja. A kutatás rámutatott arra, hogy ezen különböző alapelvek kifejezetten jól alkalmazhatóak a webáruházak interfészeinek kialakítására vonatkozóan és megoldást kínálnak a főbb kihívásokat illetően, amelyek az intuitív design, a megfelelő navigáció és a hatékony vizuális megjelenés hármasában mutatkoznak meg. Vizsgálódásom során az is láthatóvá vált, hogy ezen kihívások indokolttá teszik az online térben jelentkező vásárlói attitűdök szélesebb körű ismeretét. Ilyenek például a használhatósági heurisztikák alkalmazását elősegítő vásárlói intuíciók, vagy az effektív navigációs design kialakításhoz szükséges kognitív terhelés és vevői korlátok ismerete, de ide sorolható még a vizuális design kialakítása esetén az érzékelés is. </p> <p>Tekintettel arra, hogy a magyar webáruházak némileg le vannak maradva a nemzetközi színvonaltól, úgy gondoltam, hogy mindez a felhasználói felületeken is megmutatkozhat. Ezáltal arra voltam kíváncsi, hogy a fogyasztói magatartás fent említett alapelvei hogyan jelennek meg az általam megkérdezett fogyasztók által használt magyarországi webáruházak felületein. Feltáró kutatásom kimutatta, hogy a kutatásban részt vevő javarészt fiatal vásárlók többsége szerint a magyar webáruházak gyengesége a navigáció és a termékfelfedezés volt. Ugyanakkor megjelenési és esztétikai szempontból jó eredményeket értek el a megkérdezettek által felkeresett magyar webáruházak, ami abban is megmutatkozik, hogy a válaszadók jelentős része pozitívan áll hozzá, és továbbra is hajlandó magyar webáruházakból vásárolni.</p> <p>Kutatási eredményeim alapján fény derül arra, hogy a UI design alapelveinek eredményes elsajátításához, valamint a vásárlói út leegyszerűsítéséhez elengedhetetlen, hogy megtanuljunk a fogyasztók fejével gondolkodni, illetve felismerjük azt, hogy a UI design tényleges célja, a használhatóság, a navigáció és vizualitás háromszögében mozog. <b></b></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális felületek, elektronikus vásárlás - online vásárlás, felhasználói felületek, weboldal, weboldal tervezés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:20 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:20 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47091 |
Actions (login required)
Tétel nézet |