Márka bevezetése a közösségi médián keresztül

Laszák Mercédesz (2020) Márka bevezetése a közösségi médián keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Laszák Mercédesz_szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Laszák Mercédesz_szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat.pdf] PDF
nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (315kB)
[thumbnail of Interjú kérdései .pdf]
Előnézet
PDF
Interjú kérdései .pdf

Download (32kB) | Előnézet
[thumbnail of Online kérdőív kérdései .pdf]
Előnézet
PDF
Online kérdőív kérdései .pdf

Download (42kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Márka bevezetése a közösségi médián keresztül (Absztrakt) Szakdolgozatom során bizonyos közösségi médiumokat, mint marketing stratégiai eszközöket, illetve azok marketingkommunikáció szempontjából felhasználandó elemeit vizsgáltam meg, amelyek a márkaépítés folyamatában meghatározó szerepet töltenek be. Dolgozatomban azokra a kérdésekre kutattam a választ, hogyan lehetséges egy márka bevezetése, népszerűsítése, illetve a márka hűségének kialakítása kizárólag a közösségi média által kínált lehetőségekkel. A dolgozat felépítését illetően, az elméleti áttekintésben definiáltam a közösségi médiát, illetve közösségi média marketinget és annak jellemzőit. Többek között volt szó a közösségi média marketing új vásárlási modellre való hatásáról, valamint a különböző médiamegjelenési formákról is. Röviden ismertettem a különböző tartalommegosztó oldalakat és azok adta marketingkommunikációs lehetőségeket, majd bővebben elemeztem ezek közül a Facebook és Instagram felületeket. A dolgozatom fő témája a márka bevezetése a közösségi médián keresztül, amelynek folyamatát – a márka fogalma és jellemzői, illetve a márkaépítés lépéseinek ismertetését követően – a szakirodalom és különböző forrásanyagok segítségével a saját tapasztalataimmal kiegészítve reprezentáltam, majd egy releváns márkával a gyakorlatban is szemléltettem. A szakdolgozatom során az alábbi négy hipotézist vizsgáltam a kutatásom során: H1. Lehetséges egy új márka bevezetése és populárissá tétele kizárólag a közösségi média eszközeivel H2. Az aktív jelenlét, valamint a minőségi tartalomgyártás a két legfontosabb tényezője a közösségi médián való márkabevezetésnek és népszerűsítésnek H3. A közösségi médián a vásárló számára legfontosabb a vizualitás – azaz az Instagramon való minőségi, jól megkomponált kép több vásárlót eredményez, mint a Facebookon jól megírt bejegyzés H4. Az Instagram jobb feltételeket, szélesebb elérési kört kínál a hirdető számára, mint a Facebook A kutatás során bebizonyosodott az általam felállított első hipotézis (H1), miszerint „lehetséges egy új márka bevezetése és populárissá tétele kizárólag a közösségi médián keresztül”. Felsoroltam és megvizsgáltam azokat az eszközöket, amelyek adottak az említett felületeken, ezeket gyakorlati példán keresztül szemléltettem, végül sikerességüket a kutatás során kapott eredményekkel támasztottam alá. Továbbá a kérdőíves felmérés során kapott eredmények alátámasztották a második (H2) hipotézisemet is, amely szerint a közösségi médián való márkabevezetésnek és népszerűsítésnek az aktív jelenlét, valamint a minőségi tartalomgyártás a két legfontosabb tényezője. Az általam felállított harmadik hipotézist (H3) – amely kimondja, hogy a vizualitás fontosságában „az Instagramon való minőségi, jól megkomponált kép több vásárlót eredményez, mint egy Facebookon jól megírt bejegyzés” – csak részben támasztja alá, míg a negyedik (H4) hipotézisemet megcáfolja a kutatásom. Ugyanis a H4-es állításom szerint „az Instagram jobb feltételeket, szélesebb elérési kört kínál a hirdető számára, mint a Facebook.”  A kapott eredmények azonban azt mutatják, hogy az általam vizsgált márka esetében mindkét felületre egyaránt szükség van, tartva a kettő között a megfelelő egyensúlyt. Tekintve, hogy a márka jelenleg még a népszerűsítés szakaszának elején jár, a kutatás során a mintavétel nagysága korlátozott volt. Érdemes lenne ezért a későbbiekben egy hasonló struktúrájú felmérés elvégzése nagyobb mintavétellel, amely még pontosabb adatokat eredményezne, szemléltetve ezzel a változásokat a jelenlegi kutatás eredményeivel összevetve.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Eszes István
NEM RÉSZLETEZETT
óraadó tanár, Marketing Tanszék, KKK
Gyöngyösi-Furár Laura
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, márka, márkahűség, márkaépítés, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:40
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:40
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27660 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27660 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27660

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet