Matyi Márió (2016) Az ellátási láncon belül történő kommunikáció a jelenben, és a jövőben. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
matyi_mario_szilveszter_2016jún_publikus.pdf Download (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az ellátási lánc szervezetek összehangolt kapcsolata. Célja, hogy a termékeket keletkezésüktől a késztermékké válásig menedzseljék, míg az el nem jut végső felhasználójához. E folyamatok összehangolt munkájához elengedhetetlen a tagok között kiépített kommunikáció. Szakdolgozatom két jelentős részből épül fel. Első sorban a jelenben található elektronikus adatcserét megkönnyítő lehetőségeket taglalja, másod sorban pedig kitekintést nyújt a jövőbe egy új web alapú elektronikus adatcsere (EDI) rendszeren keresztül. A dolgozat első részében jelentős mértékben támaszkodom a gyakorlatom során tapasztaltakra, melyeket az Anton Kft-nél tapasztaltam. Közel 300 órás gyakorlatom során lehetőségem volt megismerni a cég által használt vállalatirányítási rendszert, elemezni a belső és a kifelé irányuló kommunikációs csatornákat és betekintést nyerni a vevők által kiépített kommunikációs rendszerekbe is. Ezen felül gyakorlatom lehetőséget adott arra, hogy észrevételeimmel, javaslataimmal segítsem a belsős kommunikációs folyamatokat. Ezen javaslatok nagy részben elfogadásra kerültek, melyek közül néhányat szakdolgozatom is magába foglal. Dolgozatom második felében a koncepció hátterében húzódó felismerést ismertetem, miszerint az ellátási láncoknak közösséghez hasonló vonásaik vannak. Támogatom a klaszterszerű gondolkodásmódot. Ismertetem a program alapelgondolását, majd néhány funkcióját és a mögöttük álló kisebb logikai összefüggéseket. Megemlítem továbbá a hálózat előnyeit és hátrányait is. Összefoglalómban pedig kitérek arra, hogy milyen lehetőségeket látok a koncepcióval kapcsolatban, elképzeléseimet a piaci igények változásával kapcsolatban az új generációk egyre jelentősebb szerepe miatt. Végül kitekintést nyújtok a távolabbi jövőt illetően az információs rendszerekkel kapcsolatban. Rengeteg mindent tanultam és tapasztaltam gyakorlatom során, de amit a legnagyobb értékűnek tartok; látni és tapasztalni azt, hogy a hatalmas automatizált cégek mögött élő, érző személyek tevékenykednek, megszemélyesítve az általuk képviselt céget.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatikai Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ellátási lánc - ellátó hálózat, szervezeti kommunikáció, vállalati erőforrás tervezés, Munkavállalói Résztulajdonosi Program, elektronikus adatcsere - EDI, klaszter (szervezetek regionális, szakterületi koncentrációja), közösségi hálózat, vállalati információs rendszer - vállalatirányítási rendszer, Anton Kft. (Zalegerszeg) |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Góczán Judit |
Rekord készítés dátuma: | 2016. Jún. 06. 11:49 |
Utolsó módosítás: | 2016. Jún. 06. 15:36 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/7492 |
Actions (login required)
Tétel nézet |