A marketing jövője: Neuromarketing technológiák alkalmazása, érzelmek és vizuális hierarchia

Kántor Szilvia Gabriella (2025) A marketing jövője: Neuromarketing technológiák alkalmazása, érzelmek és vizuális hierarchia. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kántor_Szilvia_Gabriella_szakdolgozat_2025.pdf]
Előnézet
PDF
Kántor_Szilvia_Gabriella_szakdolgozat_2025.pdf

Download (4MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat_a_szakdolgozat_státuszáról.pdf] PDF
Nyilatkozat_a_szakdolgozat_státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Külső konzulensi bírálat - Kántor Szilvia.pdf] PDF
Külső konzulensi bírálat - Kántor Szilvia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (88kB)
[thumbnail of SZD.KantorSzilvia.pdf] PDF
SZD.KantorSzilvia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (113kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja, hogy bemutassa a neuromarketing technológiák gyakorlati alkalmazását a reklámok hatásosságának vizsgálatában. A dolgozat középpontjában az érzelmek és a vizuális figyelem szerepe áll a marketingkommunikációban. A kutatás során háromféle reklámtípust – érzelmes, humoros és funkcionális – elemeztem, szemkamera, facial coding és kérdőív segítségével. A cél az volt, hogy feltárjam, hogyan befolyásolják ezek a reklámok a figyelmet, az érzelmi reakciókat és az üzenet megértését. A neuromarketing lehetőséget ad arra, hogy jobban megértsük a fogyasztói döntéshozatal tudattalan folyamatait, és hatékonyabb marketingüzeneteket hozzunk létre. A kutatás eredményei alapján az érzelmek tudatos használata segítheti a reklámok emlékezetességét és hatásosságát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: érzelmi marketing, facial coding, marketing, marketingkommunikáció, marketingkutatás, Neuromarketing, neuromarketing eszközök, szemkamera, vizuális hierarchia
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:29
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:29
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/59095

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet