Pogonyi Márton (2025) Tabloidization of Formula 1’s Media Communication. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
szd_pm_f.pdf Download (1MB) | Előnézet |
|
PDF
public_pm.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (472kB) |
|
|
PDF
PogonyiM_guidelines-for-internal-assessors-undergraduate-programmes-2025.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (153kB) |
|
|
PDF
External Review of the Bachelor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (276kB) |
Absztrakt (kivonat)
The TV rights to Formula 1 were acquired by US-based Liberty media in 2017. The media group has introduced a number of changes to the sport's media communications, including a boost in social and digital media activity for the sport, some of which lead to Formula 1 becoming a tabloidized media product, infuenced by trends of the current media.I suspect the real reason behind these changes is a change in target audience. Formula 1 has traditionally been a European sport, but it has already exploited this market's full potential. For this reason, and because Liberty media is a US-based group, the sport has started to expand towards the US. These viewers can be attracted with tabloid and infotainment contact better.In order to answer the thesis question, has Formula 1's media communication became more tabloidized since the ownership change I examined the content awailable on the sport's official YouTube channel.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | bulvár, digitális média, Forma 1, kommunikációs média, sport, Tabloidization |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:21 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:21 |
| URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58640 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

