Az influenszer marketing szerepe a sportolási szokások, és trendek alakításában

Bíró Zsanett (2025) Az influenszer marketing szerepe a sportolási szokások, és trendek alakításában. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Bíró Zsanett_ Záródolgozat_Az influenszer markeitng szerepe a sportolási szokások, és trendek alakításában.pdf]
Előnézet
PDF
Bíró Zsanett_ Záródolgozat_Az influenszer markeitng szerepe a sportolási szokások, és trendek alakításában.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2025.pdf] PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2025.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (381kB)
[thumbnail of BÍRÓ_ZSANETTszakdolgozatBiralat_TothAndrea_06012025.pdf] PDF
BÍRÓ_ZSANETTszakdolgozatBiralat_TothAndrea_06012025.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (400kB)

Absztrakt (kivonat)

Témaválasztásomat személyes tapasztalataim és a sport iránti elköteleződésem inspirálta, valamint az a szándék, hogy mélyebb ismereteket szerezzek az influenszer marketing hatásáról. Dolgozatom a sporttal és egészséges életmóddal foglalkozó influenszerek szerepét vizsgálja a közösségi médiában, különösen tartalmaik hatását a követők sportolási szokásaira és motivációjára. A kutatás célja volt feltárni, hogyan befolyásolják az influenszerek a sport iránti érdeklődést, az új mozgásformákhoz való hozzáállást, és hogy mely platformokon érik el legjobban közönségüket. A dolgozat az influenszer marketing fogalmát, eredetét és fejlődését is bemutatja, valamint kiemeli a hitelesség és etikai kérdéseket, különösen az egészséges életmódról és testképről szóló kommunikáció vonatkozásában. Kutatásomat kvantitatív módszerrel, online kérdőíves felmérés segítségével végeztem, amelyben 72 fő válaszait elemeztem. A kérdőív kitöltésére 14 éves vagy annál idősebb személyek kaptak lehetőséget. Az eredmények azt mutatják, hogy bár az influenszerek képesek szemléletváltást elindítani, de a válaszadók többségét cselekvésre inkább az ismerősök, barátok ajánlásai és a személyes tapasztalatok ösztönzik, míg az influenszer tartalmak inkább csak inspirációt jelentenek számukra. A hiteles kommunikáció azonban kulcsfontosságú a bizalom megszerzésében. Ezen túlmenően fontos része volt a kutatásomnak, hogy hogyan hat az esetenként megszépített tartalom a követők önértékelésére. Bár megoszlottak az eredmények, a válaszadók többségét ez nem befolyásolja negatívan, ugyanakkor voltak, akik számára ez pozitív vagy negatív hatást gyakorolt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: egészség, életmód, influencer marketing, kvantitatív módszerek, marketing, online marketing, online reklám, sport
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 12:55
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 12:55
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58076

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet