Business communication: aka how a customer gets engaged/committed to a product or service

Joó Dorka Éva (2024) Business communication: aka how a customer gets engaged/committed to a product or service. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of dissertation_Joó_Dorka.pdf]
Előnézet
PDF
dissertation_Joó_Dorka.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of declaration-of-open-access-publication.pdf] PDF
declaration-of-open-access-publication.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (95kB)
[thumbnail of Joó Dorka Éva szakdolgozat bírálat_KBSZ.pdf] PDF
Joó Dorka Éva szakdolgozat bírálat_KBSZ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (484kB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap BELSŐ_Joó_Dorka.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap BELSŐ_Joó_Dorka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (184kB)

Absztrakt (kivonat)

The main topic of my dissertation is how a customer gets engaged or committed to a product or service in terms of a challenging industry, the tobacco industry. I would like to guide my research through an alternative smoking device IQOS which is quite widespread nowadays.Some of my main questions will be whether their communication is effective and successful, what the consumers think about it, what kind of tools the brand can use to engage people, what are the differences in marketing communication compared to the original tobacco products, and how can a brand overcome the regulations facing this industry? All in all, my main goal is to investigate this special and important sector, how consumers behave, and how the company functions as it is an important field that cannot be missed due to its risks besides its high popularity.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Communicational tools, customer engagement, heat-not-burn technology, Iqos, marketing communication
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:26
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:26
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57627

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet