Hajdú Erik Bendegúz (2024) Fogyasztói szokások vizsgálata a fenntartható csokoládépiacon: A zöld marketing hatékonysága és lehetőségei. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Fogyasztói szokások vizsgálata a fenntartható csokoládépiacon A zöld marketing hatékonysága és lehetőségei.pdf Download (1MB) | Előnézet |
![]() |
PDF
Hitelesített_nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (323kB) |
Előnézet |
PDF
Fogyasztói szokások vizsgálata a fenntartható csokoládépiacon - Google Űrlapok.pdf Download (168kB) | Előnézet |
![]() |
PDF
belső konzulensi bírálat_Hajdu Erik.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (89kB) |
![]() |
PDF
külső konzulensi bírálat_Hajdu Erik.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (83kB) |
Absztrakt (kivonat)
A globális élelmiszeriparban, különösen a csokoládéiparban, egyre hangsúlyosabbá válik a fenntarthatóság és az etikus működés iránti elköteleződés. A fogyasztók egyre tudatosabban keresik a felelős gyakorlatokat, így a zöld marketing és a fenntartható beszerzési modellek, például a fair trade, jelentős szerepet játszhatnak a versenyelőny megszerzésében. A kutatásom célja annak vizsgálata, hogy a zöld marketing miként befolyásolja a fogyasztói szokásokat a csokoládéiparban, valamint hogy a különböző generációk hogyan reagálnak az etikus marketingstratégiákra.A dolgozat négy hipotézise között szerepel az, hogy az átlátható és hiteles zöld marketing növeli a fogyasztói lojalitást, valamint hogy a fiatalabb generációk nyitottabbak a fenntartható csokoládék iránt, mint idősebb társaik. Az elemzés kérdőíves kutatáson alapult, amely rávilágított a fenntarthatóság és az ár szerepére a vásárlási döntések során, illetve a környezetvédelmi szempontok fontosságára a márkahűség kialakításában.Az eredmények azt mutatják, hogy a fenntarthatóságra épülő stratégiák nemcsak a csokoládéipar jövőjét formálhatják, hanem új lehetőségeket is teremtenek a vállalatok számára. A kutatás hozzájárulhat ahhoz, hogy a cégek hatékonyabb, célzottabb és hitelesebb zöld marketingkampányokat dolgozzanak ki, amelyek szélesebb fogyasztói bázis számára is vonzóak lehetnek. A fenntarthatóság iránti növekvő kereslet és a tudatos fogyasztói magatartás megerősítik, hogy az etikus gyakorlatok kulcsfontosságúak a csokoládéiparban a versenyképesség és a hosszú távú siker biztosításában.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | fenntarthatóság, fogyasztói szokások, környezettudatosság, marketing, márka, zöld marketing | ||
SWORD Depositor: | Archive User | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User | ||
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:11 | ||
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:11 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57099 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57099 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |