Fogyasztói szokások vizsgálata a fenntartható csokoládépiacon: A zöld marketing hatékonysága és lehetőségei

Hajdú Erik Bendegúz (2024) Fogyasztói szokások vizsgálata a fenntartható csokoládépiacon: A zöld marketing hatékonysága és lehetőségei. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Fogyasztói szokások vizsgálata a fenntartható csokoládépiacon A zöld marketing hatékonysága és lehetőségei.pdf]
Előnézet
PDF
Fogyasztói szokások vizsgálata a fenntartható csokoládépiacon A zöld marketing hatékonysága és lehetőségei.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Hitelesített_nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf] PDF
Hitelesített_nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (323kB)
[thumbnail of Fogyasztói szokások vizsgálata a fenntartható csokoládépiacon - Google Űrlapok.pdf]
Előnézet
PDF
Fogyasztói szokások vizsgálata a fenntartható csokoládépiacon - Google Űrlapok.pdf

Download (168kB) | Előnézet
[thumbnail of belső konzulensi bírálat_Hajdu Erik.pdf] PDF
belső konzulensi bírálat_Hajdu Erik.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (89kB)
[thumbnail of külső konzulensi bírálat_Hajdu Erik.pdf] PDF
külső konzulensi bírálat_Hajdu Erik.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (83kB)

Absztrakt (kivonat)

A globális élelmiszeriparban, különösen a csokoládéiparban, egyre hangsúlyosabbá válik a fenntarthatóság és az etikus működés iránti elköteleződés. A fogyasztók egyre tudatosabban keresik a felelős gyakorlatokat, így a zöld marketing és a fenntartható beszerzési modellek, például a fair trade, jelentős szerepet játszhatnak a versenyelőny megszerzésében. A kutatásom célja annak vizsgálata, hogy a zöld marketing miként befolyásolja a fogyasztói szokásokat a csokoládéiparban, valamint hogy a különböző generációk hogyan reagálnak az etikus marketingstratégiákra.A dolgozat négy hipotézise között szerepel az, hogy az átlátható és hiteles zöld marketing növeli a fogyasztói lojalitást, valamint hogy a fiatalabb generációk nyitottabbak a fenntartható csokoládék iránt, mint idősebb társaik. Az elemzés kérdőíves kutatáson alapult, amely rávilágított a fenntarthatóság és az ár szerepére a vásárlási döntések során, illetve a környezetvédelmi szempontok fontosságára a márkahűség kialakításában.Az eredmények azt mutatják, hogy a fenntarthatóságra épülő stratégiák nemcsak a csokoládéipar jövőjét formálhatják, hanem új lehetőségeket is teremtenek a vállalatok számára. A kutatás hozzájárulhat ahhoz, hogy a cégek hatékonyabb, célzottabb és hitelesebb zöld marketingkampányokat dolgozzanak ki, amelyek szélesebb fogyasztói bázis számára is vonzóak lehetnek. A fenntarthatóság iránti növekvő kereslet és a tudatos fogyasztói magatartás megerősítik, hogy az etikus gyakorlatok kulcsfontosságúak a csokoládéiparban a versenyképesség és a hosszú távú siker biztosításában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntarthatóság, fogyasztói szokások, környezettudatosság, marketing, márka, zöld marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:11
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:11
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57099 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57099

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet