Huszár Lili (2024) A drogériák sajátmárkás termékkeresletének hatása az üzlet népszerűségére - Higiéné termékcsoportra specializálva. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
A drogériák sajátmárkás termékkeresletének hatása az üzlet népszerűségére_Huszár Lili.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas_aláírt.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (214kB) |
|
Előnézet |
PDF
szerzoi-nyilatkozat-eredetisegrol-2020_aláírt.pdf Download (130kB) | Előnézet |
PDF
Bírálat_belső_Huszár Lili.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (223kB) |
|
PDF
Külső bírálat_PF.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (46kB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelenlegi kutatásommal az drogériák sajátmárkás termékkeresletének a hatását vizsgálom az üzletek ismertségét tekintve. Kifejezetten a higiéné termékcsoportra fektetem a hangsúlyt, ugyanis ezek állnak hozzám a legközelebb. Ezen belül is szűkítettem a kutatást a dm, Rossmann és a Müller üzletláncokra. Ennek az oka mindössze, hogy ezekről található a legtöbb információ az interneten és a legtöbb vásárló ezen üzletek valamelyikébe jár tapasztalataim szerint a leggyakrabban. Higiénés termékek alatt a szépségápolási és testápolási, egészség megőrzésével kapcsolatos termékekre specializálódva írtam meg a dolgozatom. Mind nők, férfiak és gyermekek számára készített termékeket is vizsgáltam.Az kutatás témája amiatt fogalmazódott meg bennem, mert több ismerősömmel is szóba kerültek már a vásárlási szokásaink és meglepően azt tapasztaltam, hogy nagyjából két nagy csoportra lehet osztani a vásárlói magatartást ebben a témában. Az egyik csoport az; aki hű az adott drogériához és a szépségápolási, higiéniai, háztartási kellékeit egy adott üzletben vásárolja újra és újra, „hűségpontokat” gyűjtve. A másik csoport; akik mindig abba az üzletbe térnek be megszerezni a termékeket, amelyik éppen útba esik. Úgy gondolom, mi nők leginkább a megszokott, jól bevált szokásaink szerint vásárolunk.H1: A dm legismertebb sajátmárkáját, a Balea-t többen ismerik, mint a Rossmann által forgalmazott Isana termékeket.H2: A sajátmárkás termékek vásárlásánál inkább a termék ára befolyásoló, mintsem a design, kinézet.H3: A női vásárlók körében népszerűbb üzletlánc a dm, mint a Rossmann.H4: A 25 év alatti nők esetében számottevőbb az ár, míg a 40 év feletti nők esetében a minőség az, ami meghatározóbb lehet vásárlás szempontjából.Munkám során primerkutatásként kvantitatív kutatást végeztem, melyben főként a 18-45 éves korosztály női tagjainak a nézeteit, szokásait vizsgáltam. Illetve ezen korosztályba eső férfiak véleménye is érdekes dolgokra engedhet majd következtetni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | drogéria, marekting, sajátmárka, termékkereslet, üzlet | ||
SWORD Depositor: | Archive User | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User | ||
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:34 | ||
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:34 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/56002 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/56002 |
Actions (login required)
Tétel nézet |