A drogériák sajátmárkás termékkeresletének hatása az üzlet népszerűségére - Higiéné termékcsoportra specializálva

Huszár Lili (2024) A drogériák sajátmárkás termékkeresletének hatása az üzlet népszerűségére - Higiéné termékcsoportra specializálva. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A drogériák sajátmárkás termékkeresletének hatása az üzlet népszerűségére_Huszár Lili.pdf]
Előnézet
PDF
A drogériák sajátmárkás termékkeresletének hatása az üzlet népszerűségére_Huszár Lili.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas_aláírt.pdf] PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas_aláírt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (214kB)
[thumbnail of szerzoi-nyilatkozat-eredetisegrol-2020_aláírt.pdf]
Előnézet
PDF
szerzoi-nyilatkozat-eredetisegrol-2020_aláírt.pdf

Download (130kB) | Előnézet
[thumbnail of Bírálat_belső_Huszár Lili.pdf] PDF
Bírálat_belső_Huszár Lili.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (223kB)
[thumbnail of Külső bírálat_PF.pdf] PDF
Külső bírálat_PF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (46kB)

Absztrakt (kivonat)

Jelenlegi kutatásommal az drogériák sajátmárkás termékkeresletének a hatását vizsgálom az üzletek ismertségét tekintve. Kifejezetten a higiéné termékcsoportra fektetem a hangsúlyt, ugyanis ezek állnak hozzám a legközelebb. Ezen belül is szűkítettem a kutatást a dm, Rossmann és a Müller üzletláncokra. Ennek az oka mindössze, hogy ezekről található a legtöbb információ az interneten és a legtöbb vásárló ezen üzletek valamelyikébe jár tapasztalataim szerint a leggyakrabban. Higiénés termékek alatt a szépségápolási és testápolási, egészség megőrzésével kapcsolatos termékekre specializálódva írtam meg a dolgozatom. Mind nők, férfiak és gyermekek számára készített termékeket is vizsgáltam.Az kutatás témája amiatt fogalmazódott meg bennem, mert több ismerősömmel is szóba kerültek már a vásárlási szokásaink és meglepően azt tapasztaltam, hogy nagyjából két nagy csoportra lehet osztani a vásárlói magatartást ebben a témában. Az egyik csoport az; aki hű az adott drogériához és a szépségápolási, higiéniai, háztartási kellékeit egy adott üzletben vásárolja újra és újra, „hűségpontokat” gyűjtve. A másik csoport; akik mindig abba az üzletbe térnek be megszerezni a termékeket, amelyik éppen útba esik. Úgy gondolom, mi nők leginkább a megszokott, jól bevált szokásaink szerint vásárolunk.H1: A dm legismertebb sajátmárkáját, a Balea-t többen ismerik, mint a Rossmann által forgalmazott Isana termékeket.H2: A sajátmárkás termékek vásárlásánál inkább a termék ára befolyásoló, mintsem a design, kinézet.H3: A női vásárlók körében népszerűbb üzletlánc a dm, mint a Rossmann.H4: A 25 év alatti nők esetében számottevőbb az ár, míg a 40 év feletti nők esetében a minőség az, ami meghatározóbb lehet vásárlás szempontjából.Munkám során primerkutatásként kvantitatív kutatást végeztem, melyben főként a 18-45 éves korosztály női tagjainak a nézeteit, szokásait vizsgáltam. Illetve ezen korosztályba eső férfiak véleménye is érdekes dolgokra engedhet majd következtetni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: drogéria, marekting, sajátmárka, termékkereslet, üzlet
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:34
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:34
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/56002 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/56002

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet