Fenntarthatósági kommunikáció a reklámokban és az influencerek szerepe a környezetvédelmi tudatosság alakulásában

Jávor Babett Bianka (2024) Fenntarthatósági kommunikáció a reklámokban és az influencerek szerepe a környezetvédelmi tudatosság alakulásában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Jávor_Babett_L7L6BH.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat_Jávor_Babett_L7L6BH.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2024.pdf] PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (146kB)
[thumbnail of Jávor Babett Bianka.pdf] PDF
Jávor Babett Bianka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (427kB)
[thumbnail of opp_influencerkörnyezettud.pdf] PDF
opp_influencerkörnyezettud.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (314kB)

Absztrakt (kivonat)

Mindennapjainkat átszövik a különböző hirdetések és információk áradata, így legtöbbször már fel sem fogjuk a megfontolandó, valódi értéket képviselő információkat, mint például a környezetvédelemmel kapcsolatos hirdetések. Ez egy olyan téma, amely mindenkit érint, mégis fogyasztói társadalmunkban nagyon elenyésző azoknak a száma, akik valóban lépéseket tesznek környezetünk megóvása érdekében. Ellenben az internet adta lehetőségeknek köszönhetően egyre szélesebb körben lehet elérni az embereket, akár információátadásról, akár tényleges cselekvésre ösztönzésről van szó. Növekvő népszerűségnek örvendenek az infuencerek is, akik rengeteg embert képesek befolyásolni tartalmaikkal, amit a különböző vállalatok hagyományosan fogyasztás ösztönzés céljával használnak ki, de az elmúlt években folyamatosan nő azoknak a véleményvezéreknek a száma, akik tartalmaikkal informálni és edukálni szeretnék a követőiket. Szakdolgozatomban áttekintésre kerültek a fenntarthatóság-influencerek-vállalatok kommunikációjában fellelhető hazai és nemzetközi szakirodalmak, amelyeket egy saját online kérdőíves kutatással is alátámasztottam. Dolgozatom célja, hogy összefoglaljam a vállalatok és véleményvezérek kapcsolatát, korlátaikat és zöld kommunikációs stratégiáikat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntarthatóság, influencer, kommunikáció, zöld kommunikáció, zöld marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:34
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:34
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/56001

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet