Egedi Boglárka (2023) K-Drama Fever on Netflix: Exploring the Marketing Techniques Used to Promote South Korean Dramas to International Viewers. Pénzügyi és Számviteli Kar.
Előnézet |
PDF
Egedi_Boglarka_J17YJW.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
declaration-for-repository_Egedi Boglarka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (79kB) |
|
Előnézet |
PDF
BA_O_Egedi_Boglarka.pdf Download (68kB) | Előnézet |
PDF
EB GE biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
|
PDF
Boglárka_Egedi_GR_Thesis_Review_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (183kB) |
Absztrakt (kivonat)
The rise of South Korean dramas, commonly referred to as K-dramas, is a popular phenomenon in recent years on Netflix. The fast-growing global fanbase following these dramas, as part of the larger Korean Wave (Hallyu), has prompted increased attention to the marketing strategies used to engage and captivate international viewers. Netflix as a leading global streaming platform, has played a pivotal role in the dissemination of K-Dramas on an international basis. This research explores the complex array of marketing techniques used by Netflix that have contributed to the successful promotion of K-dramas on the global stage by placing the Hungarian audience in focus.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | Dél-Korea, közösségi média, marketingeszközök, online marketing, szolgáltatásmarketing | ||
SWORD Depositor: | Archive User | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User | ||
Rekord készítés dátuma: | 2024. Máj. 14. 08:07 | ||
Utolsó módosítás: | 2024. Máj. 14. 08:07 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/54131 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/54131 |
Actions (login required)
Tétel nézet |