Islamic vs Conventional Banking in Pakistan

Jawaid Kainat (2023) Islamic vs Conventional Banking in Pakistan. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Islamic vs Conventional Banking in Pakistan.pdf]
Előnézet
PDF
Islamic vs Conventional Banking in Pakistan.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of Declaration for Repesitory.pdf] PDF
Declaration for Repesitory.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (360kB)
[thumbnail of Thesis summary_May2022.pdf]
Előnézet
PDF
Thesis summary_May2022.pdf

Download (245kB) | Előnézet
[thumbnail of thesis_review_Kainat_Jawaid_pdf.pdf]
Előnézet
PDF
thesis_review_Kainat_Jawaid_pdf.pdf

Download (328kB) | Előnézet
[thumbnail of Kainat Jawaid review Ábel.pdf] PDF
Kainat Jawaid review Ábel.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (115kB)
[thumbnail of thesis_review_Kainat_Jawaid_pdf.pdf] PDF
thesis_review_Kainat_Jawaid_pdf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (328kB)

Absztrakt (kivonat)

This research compares Islamic banks in Pakistan to traditional banks to investigate the connection between service quality, client happiness and bank performance. Many problems have arisen in the financial sector in Pakistan with the introduction of Islamic banking. Islamic and conventional banks in Pakistan compete for consumers by providing superior service to increase their share of the market. A model is given with theoretical underpinnings and then tested in the context of Pakistan. A systematic questionnaire has been prepared for the research in the light of the existing literature. The analysis of data is performed using a variety of programs including. The study's hypotheses are examined using a battery of statistical tests, including the t-test, regression analysis, correlation, and structural equation modelling. The findings point to a robust positive correlation between service quality and customer satisfaction in Pakistan's banking industry. The results indicate that service quality and customer happiness have little impact on financial institutions' success. Several groups, including bankers, policymakers, and academics, may benefit from the study's findings.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Pénzügy Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és Számvitel

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: banking, Comparison, conventional banking, Islamic banking, Pakistan
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Máj. 14. 08:05
Utolsó módosítás: 2024. Máj. 14. 08:05
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/54073 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/54073 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/54073

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet