Bormarketing és a márkaépítés szerepe a Laposa Birtok példáján bemutatva

Angyal Orsolya (2023) Bormarketing és a márkaépítés szerepe a Laposa Birtok példáján bemutatva. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_AngyalOrsolya_RDWAO3.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat_AngyalOrsolya_RDWAO3.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of Angyal.pdf] PDF
Angyal.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (113kB)
[thumbnail of biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes Angyal Orsolya (2).pdf] PDF
biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes Angyal Orsolya (2).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (357kB)
[thumbnail of Angyal Orsolya.pdf] PDF
Angyal Orsolya.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (432kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakmai gyakorlatomat 2022 nyarán a Laposa Birtoknál tölthettem Badacsonyban, ahol megismerkedhettem az Északi-part boraival, és a Birtok marketing tevékenységével is. Szerettem volna mélyebben beleásnimagam a témába, fontosnak tartom ugyanis a bormarketing fejlődését, szerettem volnamegvizsgálni, hogy a mai piaci környezetben milyen folyamatokon kell keresztülmennie egy borászatnak, ha az élvonalba szeretne kerülni márkájával.Szakdolgozatom a márkaépítés elméleti hátterével kezdem, majd ismertetem a bormarketing alapjait, a magyar borkultúra történelmi hátterét, a fogyasztási szokásokat és a márka szerepét a borpiacon. Dolgozatom céljai közé tartozik azon marketing trendek bemutatása, amelyek egy borászat szempontjából is fontosak lehetnek márkaépítésük során.Gyakorlati példaként a Laposa Birtok és a Laposa márka marketingstratégiáját szeretnémbemutatni. Mitől ilyen sikeres a borászat? Mennyire tudatos a márkaépítés? Mi alapján kategorizálják termékeiket? Mi a fontosabb stratégiai szempontból, a Birtok vendéglátóegységei, vagy a borok népszerűsítése? Ezen kérdések megválaszolása érdekébendolgozatomban készítek egy elemzést a marketing mix 4P-je alapján, illetve SWOT-analízist is alkalmazok, a vállalat megismerése érdekében. Szakirodalmi kutatásiam mellett, készítettem egy onlinekérdőívetis, a fogyasztói szokások mélyebb megismerése érdekében, és egy mélyinterjút Laposa Lillával, aLaposa Birtok Kft. operatív igazgatójával, amelyben a Birtok történetéről, szervezeti felépítéséről, a marketingstratégiáról és tevékenységről, illetve a jövőbeni tervekről,célokról beszélgettünk.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: borkultúra, bormarketing, marketingkommunikáció, márka, márkaépítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:32
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:32
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47505

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet