A testpozitív mozgalmak és médiatartalmak hatása a nőkre

Nyilas-Melega Tímea (2023) A testpozitív mozgalmak és médiatartalmak hatása a nőkre. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of [SZAKDOLGOZAT] Nyilas-Melega Tímea.pdf]
Előnézet
PDF
[SZAKDOLGOZAT] Nyilas-Melega Tímea.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of avdhA8-00967c08-9a6a-48b6-8bc8-418d8fae0a1b.pdf] PDF
avdhA8-00967c08-9a6a-48b6-8bc8-418d8fae0a1b.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (321kB)
[thumbnail of belso biralat NyilasMelega alairt.pdf] PDF
belso biralat NyilasMelega alairt.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (382kB)
[thumbnail of Nyilas-Melega Tímea külső bírálat.pdf] PDF
Nyilas-Melega Tímea külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (210kB)

Absztrakt (kivonat)

Amerikai kutatások szerint azEgyesült Államokban élő nők több mint 85 százalékának van problémája a külsőmegjelenésével és 8 százalékuk már az öngyilkosságot is megfontolta emiatt.(Jurátus, 2020) Természetesen az eredmények területenként eltérőek lehetnek, denem kérdés, hogy globális problémáról van szó. Fontos szerepet játszik azéletünkben, egymás és önmagunk megítélésében az, hogy hogyan nézünk ki. A testpozitív mozgalom különösen azutóbbi egy-két évtizedben kezdett teret hódítani magának a közösségi médiabelikommunikációs lehetőségek által. Képviselői szeretnék elérni azt, hogy minéltöbben gondoljanak saját és mások testére tisztelettel, szeretettel, a hibákatés az egyedi jegyeket is beleértve. Céljuk a tömegmédia és a közösségi médiaszereplői által közvetített irreális szépségideál lerombolása, a hamistartalmak által közvetített társadalmi szintű elvárások visszaszorítása. Máraszámos vállalat, szervezet és egyéni tartalomgyártó állt a mozgalom mögé.Szakdolgozatomban azt vizsgálom, hogy a testpozitív mozgalom és a hozzá kötődőmédiatartalmak hogyan hatnak a nőkre, a nők testképére. Ezen belül specifikusanarra keresem a választ, van-e különbség aközött, ahogyan ezek a tartalmak azédesanyák, illetve a gyermektelen nők testképére fejtik ki a hatásukat. A kutatás során kvantitatív éskvalitatív módszereket ötvöztem. Elsőként online kérdőíves adatfelvételtvégeztem, ezt követően négy nővel készítettem interjút, egyedi esetekvizsgálata céljából. Szakdolgozatom első felében elméleti megalapozást éshelyzetértékelést végzek, második felében pedig kutatásom folyamatát éseredményeit ismertetem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hatás(ok), mozgalom, nők, testkép, testpozitivitás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:25
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:25
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47248

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet