Szűcs Tünde (2023) Változások a szervezeti kommunikációban a COVID-19 világjárvány hatására. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat Szűcs Tünde.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
Szűcs Tünde Nyilatkozat nyilvános kezelésről.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (184kB) |
|
PDF
SzűcsTünde_szakdolgozat biralat_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (128kB) |
|
PDF
opp_szervkomm_SzucsTunde.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (623kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;">VÁLTOZÁSOK A SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓBAN A COVID-19 VILÁGJÁRVÁNY HATÁSÁRA</p><p dir="ltr" style="text-align: left;">A szakdolgozat fő vizsgált kérdése a kereskedelmi vállalkozásokban észlelhető szervezeti kommunikációs struktúra átalakulása a 2019-ben megjelent COVID-19 világjárvány hatására. A kérdéskört több szempontból is vizsgálva, kvalitatív és kvantitatív kutatási módszerek segítségével elemezve a témakört.<br>Bevezetésként a COVID-19 elterjedésével kialakuló trendek körülírása a szervezeti kultúrákban és az erre adott munkáltatói és munkavállalói reakciók összesítése a széles spektrumú szektorokban. A kapcsolódó szakirodalom segítségével a korábbi szervezeti kommunikációban fellelhető általános mintázatok alakulásának összehasonlítása a jelenlegi trendekkel.<br>A fenti következtetések igazolása minden olyan újonnan megjelent trenddel összefüggésben, amely a munkaerőpiaci szereplők rendszeres kommunikációjában és támasztott igényeiben megjelenik (otthoni munkavégzésre vonatkozó igények vs. irodai jelenlét) <br>A szervezeten belüli- és kívüli kommunikáció átterelődése az online térbe, és ennek különböző összefüggései a munkahatékonyság és az emberi kapcsolatok vonatkozásában. A vezetői kommunikációban kialakult nehézségek az állandóan változó körülmények hatására és a naponta változó jogi szabályozásoknak való megfelelőség. <br>Az új munkavállalók beilleszkedési nehézségei az online kommunikációs struktúra és távolság következtében. </p><p dir="ltr" style="text-align: left;">A fentiekre vonatkozóan hiteles interjúk és megfigyelések, kérdőíves kutatás eszközének bevonása. A dokumentumok és kutatási eredmények elemzését követően ésszerű következtetések a változások jellegére, és a kialakult üzleti kommunikációs trendekre vonatkozóan. A végső következtetés tartalmazza majd a kutatás során feltárt eredmények társadalmi hatásait, a munkáltatói és munkavállalói oldalon érzékelhető változásokat és azokat a javaslattételeket, amelyek a jövőben előremutatóak és pozitív irányba terelik a szervezeti kommunikációs változásokat.<br></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi kommunikáció, interperszonális kommunikáció, koronavírus-járvány (COVID-19), szervezeti kommunikáció, változásmenedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:24 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:24 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47212 |
Actions (login required)
Tétel nézet |