A vezetők érzelmi intelligenciájának hatása a beosztottak munkahelyi jóllétére

Nagy Lilla Nikolett (2022) A vezetők érzelmi intelligenciájának hatása a beosztottak munkahelyi jóllétére. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of nagy_lilla_bab3uv.pdf]
Előnézet
PDF
nagy_lilla_bab3uv.pdf

Download (6MB) | Előnézet
[thumbnail of nagy_lilla.pdf] PDF
nagy_lilla.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (7MB)
[thumbnail of BA_O_nagy_lilla.pdf]
Előnézet
PDF
BA_O_nagy_lilla.pdf

Download (296kB) | Előnézet
[thumbnail of Nagy_Lilla_Nikolett.pdf] PDF
Nagy_Lilla_Nikolett.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (171kB)
[thumbnail of BA_B_nagy_lilla.pdf] PDF
BA_B_nagy_lilla.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (917kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja, hogy felmérje a vezetők érzelmi intelligenciájának hatását a beosztottak munkahelyi jóllétére nézve. A vizsgálatot gyorséttermi környezetben, étteremvezetők és dolgozóik közreműködésével végeztem el. Ebből kifolyólag kutatási kérdésként a következőt fogalmaztam meg: „Hogyan hat az étteremvezetők érzelmi intelligenciája a dolgozók munkahelyi jóllétére ” Jelen tanulmány az általános jóllét-értelmezéseken túl bemutatja annak relevanciáját munkahelyi vonatkozásban, valamint a munkahelyi jóllétet befolyásoló tényezőket is. A primer kutatásomban 21 étteremvezető és 407 beosztott vett részt. A vezetők érzelmi intelligenciájának mérésére a TEIQue-t hívtam segítségül, mely nemcsak a globális ÉI-t riportálja, hanem az egyes alkotóelemeit, vonásait is. Dolgozatom tartalmazza a beosztottak számára készített kérdőívem, mely a kutatásom egy alapját képezi. Kérdőívemben jellemzően előre megadott szöveges válaszlehetőségek szerint kellett válaszolnia a 407 kutatásban résztvevő dolgozónak. A kitöltések „pontozása” a következőképpen történt: 3 pont (teljesen egyetértek), 1 pont (inkább egyetértek), -1 pont (inkább nem értek egyet), -3 pont (egyáltalán nem értek egyet). a kérdőívemmel kapcsolatos főbb visszajelzések bemutatására és feldolgozására is. Ezután következett a dolgozat legizgalmasabb része, amikoris az étteremvezetők érzelmi intelligenciájának és a dolgozók munkahelyi jóllétének kapcsolatát vizsgáltam – először a globális pontszámokkal, majd az egyes vonásokkal. Az elvégzett korreláció-vizsgálatok alapján a két hipotézisem beigazolódott, azaz van összefüggés a vezetők globális érzelmi intelligenciája és a dolgozók munkahelyi jólléte között. Következő lépésben az érzelmi intelligencia azon vonásai kerültek bemutatásra, melyek aránylag magasabb korrelációt mutattak a dolgozói jólléttel, azaz a következők: 1. társas tudatosság, 2. empátiás készségek, 3. optimizmus. A témával kapcsolatos fejlesztési javaslataimat elsősorban a primer kutatás elemzése során felmerülő gondolataim és a kérdőív részét képező szöveges, konstruktív visszajelzések ihlették. Majd végül, de nem utolsó sorban az összefoglalás adta meg a szakdolgozatom lezáró keretét, melyben kiemeltem általam érdekesnek és fontosnak vélt részleteket, valamint a kutatási eredményekre reflektálva további javaslatokat fogalmaztam meg a vezetés felé. A kutatásom elméleti hátterét hazai és nemzetközi szakirodalmakra alapoztam, melyeket személyes munkahelyi tapasztalataimmal és vendéglátós élményeimmel is kiegészítettem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: érzelmi intelligencia, érzelmileg intelligens vezetés, munkahelyi jóllét, munkavállalói elégedettség, szervezetfejlesztés, vezetés felelőssége
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 10:10
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 10:10
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/44971 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/44971

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet