Varga Krisztián (2023) Egy retró brand újraélesztése a 21. században. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Varga_Krisztián_BK3JNM_Szakdolgozat_2022.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
Státusz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (356kB) |
|
Előnézet |
PDF
Eredetiség.pdf Download (230kB) | Előnézet |
Előnézet |
PDF
Varga Krisztián oklevél.pdf Download (129kB) | Előnézet |
Előnézet |
PDF
Varga_Krisztián_TDK_1st.pdf Download (345kB) | Előnézet |
PDF
Varga Krisztián BK3JNM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (217kB) |
|
PDF
Bírálat_Varga_Krisztián.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (110kB) |
Absztrakt (kivonat)
Egy retró brand újraélesztése a 21. században Az alábbiakban szeretném ismertetni a szakdolgozatom tartalmát, melyben megfogalmaztam a vizsgált témakört, az elért eredményeket és ezen eredmények kutatási folyamatait és típusait. A dolgozatban a legfőbb irány, amely magában foglalja a vizsgált kérdést és a követendő célt, hogy van-e a Márka üdítőitalnak létjogosultsága az üdítőitalok piacán, továbbá, hogy a Márka, mint egy retró brand hogyan lenne képes elérnie az egykori vezető szerepét újra a piacon. A kutatandó témát több forrás elemzésével vizsgáltam meg. Az első kutatási típus a szekunder kutatási mód, amelyben valamennyi információt gyűjtöttem különböző irodalmak alapján. Sok esetben a piac és hozzá kapcsolódó kérdéseket vizsgáltam, például a cég ismertetőit, a nemzetközi piacok és hazai piacok mozgását, a fogyasztók magatartását szintén mind nemzetközi és hazai viszonylatban, valamint az egészségtudatosság fogalmát és egészségtudatos fogyasztókat. A nemzetközi viszonylat kérdésénél fontos megemlíteni, hogy a Márka, mint üdítőital gyártó nem jelenik meg nemzetközileg hiszen egy belföldön árusító cégről beszélünk, viszont a nemzetközi piacvezető cégek nagy befolyással vannak a brand piaci helyzetére nézve. Ezek után a trendek alakulásával foglalkoztam a piacon, mint például, miért van nagy jelentősége manapság a mentes, azaz a cukor és kalóriamentes termékeknek és mik ezeknek a szerepük a társadalomban. Trendi még az egészségtudatosság és fenntarthatóság ezt mind az egyén és mind a vállalat szempontjából is megvizsgáltam. A primer kutatás két típusból tevődik össze. A kvalitatív kutatásból, amit mélyinterjúkkal készítettem. A kutatás során, hogy a vizsgált kérdésre elengedő mélységű válaszokat kapjak, különböző fogyasztókat, vállalatvezetőket, alkalmazottakat kérdeztem meg a témával kapcsolatban. Ennek módszer használatával a téma mélységét lehet növelni és egyéb fogyasztói igényekre is szert lehet tenni. Az interjúkból és szekunder információkból levont konzekvenciák alapján készítettem el a kvantitatív kutatásom kérdőívét, amelyet a Google kérdőív készítő programjával állítottam össze és osztottam meg, hogy nagyobb tömeg elérésével mélyebben tudjam érinteni a vizsgált kérdést. A kutatás, így valid és jól mérhető, illetve szegmensekre bontható. A kutatás végezetéül értékeltem az eredményeket és összegzem az elért teljesítményt. Az összegzésben minden munkám eredményeit és az oda elvezető folyamatokat is ismertettem, valamint megosztottam a saját véleményemet és észrevételeimet a témával kapcsolatban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kulcsszavak: | branding, fogyasztói magatartás, marketing, márkaépítés, termékfejlesztés | ||||||
SWORD Depositor: | Archive User | ||||||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:56 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:56 | ||||||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43969 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43969 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43969 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43969 |
Actions (login required)
Tétel nézet |