Hogyan változik az utazás hagyományos célja a közösségi média okozta FOMO-hatására a Z generációnál?

Horváth Lili (2022) Hogyan változik az utazás hagyományos célja a közösségi média okozta FOMO-hatására a Z generációnál? Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of TDK.Horváth.Lili.2022.11.06.pdf]
Előnézet
PDF
TDK.Horváth.Lili.2022.11.06.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Horváth_Lili_KVIK.pdf]
Előnézet
PDF
Horváth_Lili_KVIK.pdf

Download (120kB) | Előnézet
[thumbnail of Horvath_Lili_KK_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf] PDF
Horvath_Lili_KK_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (108kB)
[thumbnail of szeidl_hovath_lili.pdf] PDF
szeidl_hovath_lili.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (348kB)

Absztrakt (kivonat)

HOGYAN VÁLTOZIK AZ UTAZÁS HAGYOMÁNYOS CÉLJA A KÖZÖSSÉGI MÉDIA OKOZTA FOMO-JELENSÉG HATÁSÁRA A Z GENERÁCIÓNÁL Kutatásom során vizsgáltam, hogy mely tényezők befolyásolják a Z generációt (1995-2010) utazási döntéseik meghozatalánál a közösségi média és az általa esetlegesen megjelenő FOMO-jelenség (kimaradástól való félelem) középpontba helyezésével. A dolgozat és kutatás célja volt, hogy teljesebb képet vázoljon fel a Z generációnál (is) tapasztalható FOMO jelenségről, és annak hatásáról a generáció tagjaira. További cél volt a közösségi média befolyásoló hatásának felvázolása a Z generáció utazási szokásaira, így segítve és javaslatokat adva a desztinációs marketing szervezetnek. A kutatást három nagyobb témakörre osztható kutatási kérdések irányították: o Hogyan befolyásolják a közösségi média képes és videós posztjai (TikTok, Instagram) az utazási iránti vágyat Z generációs utazók körében Milyen médiatartalmak alkalmasak a potenciális utazók megnyerésére o Teljesülnek a Z generáció elképzelései adott desztinációval kapcsolatban, melyeket a közösségi médiában látott utazással kapcsolatos képes és videós tartalmak hatására alkottak o Milyen tevékenységeket végeznek az utazók az adott desztinációban, melyet a közösségi média oldalakon látható utazással kapcsolatos tartalmak hatására keresnek fel Vajon kielégíti-e az utazási vágyat – a FOMO hatására – szervezett szabadidős célú utazás A kutatási kérdések megválaszolására 3 kutatási módszer került alkalmazásra, hogy a választott téma minden aspektusa feltárható legyen. Mind kvalitatív, mind kvantitatív módszereket alkalmazva végzem kutatásomat. A kvalitatív módszerek közül a fókuszcsoportot és a – kevésbé használt és ismert – hangos gondolkodás (Think-aloud) módszerét választottam. A kvantitatív kutatási részben kérdőíves vizsgálatra került sor. A kérdőíves megkérdezés válaszait statisztikai módszerekkel elemeztem. A kutatás eredményességéhez a három kutatási módszer használata nagy mértékben hozzájárult. Vizsgálatom során sikerült feltérképezni a fiatal generáció utazással kapcsolatos digitális fogyasztási szokásait. A kutatás kimutatta, hogy a Z generációs fiatalok előszeretettel fogyasztanak utazással kapcsolatos tartalmakat közösségi média oldalaikon. Utazásaik előtt elsődleges információ forrásként tekintenek rájuk. A FOMO-jelenség fogalma- bár köztudott a fiatalok körében- konkrét nevét kevesebben ismerték. Az utazási motivációra egyértelműen pozitív hatással bír. A közösségi média oldalakon megjelenő utazással kapcsolatos tartalmak kapcsán egyértelműen megfigyelhető egy ehhez köthetően létrejövő belső késztetés az utazás iránt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Gazdasági Szaknyelvek Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: TDK dolgozat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:25
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:25
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43622 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43622

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet