Nagy Petra (2023) A Z generációs vendégekre való felkészülés vizsgálata a hazai szállodaiparban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat Nagy Petra.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
nyilvánossá tétel_kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (106kB) |
|
PDF
NagyPetra_konzulensi_Karakasné.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (254kB) |
|
PDF
Nagy_Petra_opponens_Magyar_Márton.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (66kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szállodaiparnak nehéz felkészülni a fogyasztói igények változására és folyamatosan figyelemmel kísérni a keresleti és kínálati elemeket, az új trendeket. Meg kell vizsgálniuk a már meglévő és az új fogyasztói típusokat és személyiségüket. Az egyik legnépszerűbb szegmentálási módszer a generációk szerinti szegmentálás. Teljesen más a mai fiatal motivációja, mint régebben. A „Z generáció”, vagyis a digitális bennszülöttek sokszor utaznak egy jó szelfiért. Nem csak a koronavírus, de a rohamosan gyorsuló és digitalizálódott világ is nehezíti a felkészülést az új generációs vendégekre. Nagyon sokan nem tartják fontosnak még a Z generációt, fiatalnak és tapasztalatlannak hiszik. Azonban érdemes időt fektetni a szokásaik tanulmányozásába, hiszen már jelen vannak a turisztikai piacon és legidősebb tagjai már fizetőképesek. E tanulmány célja a Z generáció szállás foglalási szokásainak és elvárásainak vizsgálata a szálláshely különböző jellemzőivel szemben. A másik cél annak kiderítése, hogy a szálláshelyek felkészültek-e ennek a generációnak a fogadására A téma vizsgálatához felhasznált kutatási módszerek között szerepel primer, kvantitatív, véletlen mintavételen alapuló kérdőíves kereslet felmérés (N=183), valamint mélyinterjúkon keresztül ismerjük meg a szálláshelyek álláspontját. A kutatás meglepő eredményeket hozott a foglalási módok, az utazás során igénybe vett szálláshely típusok és a környezetvédelem, fenntarthatóság témaköreiben. Kiderült, hogy a Z generáció egy fizetőképes korosztály, főként családjával, párjával, barátokkal vagy szülőkkel utaznak együtt. A tanulmány alátámasztotta a szakirodalomban már megtalálható információkat, hogy ez a generáció gyorsan alkalmazkodik minden változáshoz, fontos nekik az online tér és az élmény. A szerző felismerte, hogy még egyik szálláshely sem foglalkozik ezzel a korcsoporttal, pedig nagyon fontos lenne, hiszen ők lesznek a jövő fogyasztói. A kutatás végére nyilvánvalóvá vált, hogy felkészüljenek a szállodák a Z generációs vendégekre, ám ez nem elsődleges törekvés a jövőbeni borús gazdasági kilátások miatt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belföld, generációk csoportosítása, szállodaipar, turizmus, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 19. 18:23 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 19. 18:23 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43456 |
Actions (login required)
Tétel nézet |