Szabó Réka (2021) Az alternatív iskolák kommunikációja. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat 2.0.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
Szakdolgozat státusz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Meglátásom szerint manapság annak a kérdése, hogy milyen jellegű iskolába érdemes íratni a gyermeket, egy megosztó témának bizonyul. Hiszen ma már nagyon sok lehetőség áll a rendelkezésünkre. Választhatunk állami és magániskolák közül és ezen belül is eldönthetjük, hogy az intézmény milyen tanrendet és ideológiát kövessen. Ebbe a halmazba természetesen beletartozik az alternatív iskolák csoportja is, aminek a működésüket tekintve szintén több irányzata van. Ma Magyarországon hozzávetőleg 300 alapítványi, egyesületi, vagy önkormányzati és magán iskola működik, amelyek alternatív pedagógiát képviselnek (Vekerdy , 2005). Mivel a legtöbb alternatív intézmény Magyarországon az 1990-es években jött létre, így viszonylag újdonságnak számítanak és ennek okán sokan szkeptikusan vélekednek a reformpedagógiáról. Szakdolgozatomban az alternatív iskolák a diákok irányába közvetített kommunikációját vizsgálom, valamint működésük alapideológiáját.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | alternatív pedagógia, Göllner Mária, kommunikáció, Vekerdy Tamás, waldorf |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 08. 09:12 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 08. 09:12 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/38839 |
Actions (login required)
Tétel nézet |