Az elektromobilitás megítélése és várható jövője hazánkban a Tesla példáján keresztül

Nagy Dénes (2021) Az elektromobilitás megítélése és várható jövője hazánkban a Tesla példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of NAGYDÉNES_SZAKDOLGOZAT.pdf]
Előnézet
PDF
NAGYDÉNES_SZAKDOLGOZAT.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (252kB)
[thumbnail of Mélyinterjú_1.pdf]
Előnézet
PDF
Mélyinterjú_1.pdf

Download (150kB) | Előnézet
[thumbnail of Mélyinterjú 2.pdf]
Előnézet
PDF
Mélyinterjú 2.pdf

Download (179kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Korunk egyik legérdekesebb témájának tartom az elektromos autók térnyerését és innovációját. Magyarországon azonban sokkal kisebb az érdeklődés a legújabb technológiák iránt, mint Európa más területein. Szakdolgozatom célja, hogy feltárja az emberek kétségeit a megújuló energiaforrású meghajtással rendelkező járművekkel kapcsolatban, illetve hol és milyen módon tájékozódnak autóvásárlásaik során. A Teslán keresztül mutatom be az elektromos autók adta lehetőségeket. A fejlődés középpontjában a kényelem, a szórakozás és a biztonság játszik döntő szerepet. A modern ember elvárása a személyre szabhatóság, az egyéni specifikus funkciók biztosítása és a kompakt kialakítás. Primer kutatásomat kvalitatív és kvantitatív módszerrel is körül jártam a lehető legátfogóbb kép kialakítása érdekében. Fontosnak tartottam, hogy a választott témámat ne csak egy oldalról, hanem kontextusában, több nézőpontból is megvizsgáljam. A hazai újautó-piac sajátossága, hogy elsősorban nagyvállalatok flottáira épül, ami hátráltatja az elektromos autók elterjedését. A Tesla hazai helyzetét ugyanakkor ez nem befolyásolja, és amennyiben ki tudja küszöbölni a magyar szervizhálózattal kapcsolatos problémákat és növelni tudja a gyors-töltők számát, akkor valószínűleg további stabil növekedést könyvelhetnek el. Kutatásaim során kirajzolódott számomra, hogy a fogyasztók alapvetően pofonegyszerű szempontok alapján választják ki az autóikat. A legtöbben ráadásul sokkal inkább érzelmi alapú megközelítést és kevésbé racionális és szakmai érvek alapján hozzák meg végső döntésüket.  Összességében elmondható, hogy bár rengeteg autógyártó óriási választékkal van jelen, amivel sokszor nehéz tartani a lépést fogyasztóként, valójában egyszerű igényeket próbálnak a lehető legoptimálisabb módon kiszolgálni az új technológiákkal. Evolúciós örökségünk, hogy egy biztonságos és kiegyensúlyozott élet kialakítására törekszünk. Az elektromos autók adta új megközelítések biztosan megteremtenek egy fenntarthatóbb, tisztább, csendesebb, kényelmesebb, izgalmasabb és biztonságosabb jövőt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipar, elektromobilitás, magyar autópiac, marketing, Tesla
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:10
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:10
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/38737 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/38737 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/38737

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet