A Stand-up Comedy kommunikációja

Turcsányi Ágoston (2021) A Stand-up Comedy kommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of TURCSÁNYI_ÁGOSTON_DQIOEZ_SZAKDOLGOZAT.pdf]
Előnézet
PDF
TURCSÁNYI_ÁGOSTON_DQIOEZ_SZAKDOLGOZAT.pdf

Download (627kB) | Előnézet
[thumbnail of nyilakozat.pdf] PDF
nyilakozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (359kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomat a komédia műfaj, s annak legfőbb történelmi állomásainak bemutatásával kezdtem. Kronológiai sorrendben haladtam, így eljutva az ókorból, a középkoron át egészen az újkorig. Ezt követően ismertettem a Stand-up Comedy kialakulását, és magát a műfajt, annak sajátosságait, jellemzőit, rítusait. Ezen ismertek birtokában térek rá a kutatási kérdésemre: változott-e a Stand-up Comedy kommunikációja az elmúlt 50 évben? A kérdés megválaszolásának érdekében, két korszak 1-1 humoristájának, nevezetesen Hofmann „Hofi” Gézának és Bödőcs Tibornak a munkásságát vettem górcső alá. Elsőként bemutattam, hogy általánosságban milyen verbális, illetve nonverbális eszközöket használnak, majd a gyakorlatban 3-3 előadást elemeztem ezen eszközök figyelembe vételével. Összegeztem a látottakat, majd levontam a következtetést/következtetéseket, hogy változott e a Stand-up Comedy kommunikációja? Ha igen, miben és hogyan, esetleg miért? Kérdésem megválaszolása után 4 hipotézisem beigazolódását is ismertettem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elemzés(ek), korszak, kritika, összehasonlító elemzés, standupcomedy
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 25. 10:15
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 25. 10:15
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37768

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet