A koronavírus-járvány hatása az e-kereskedelemre és a fogyasztói szokásokra Magyarországon

Lux Éva (2021) A koronavírus-járvány hatása az e-kereskedelemre és a fogyasztói szokásokra Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A koronavírus-járvány hatása az e-kereskedelemre és a fogyasztói szokásokra Magyarországon.pdf]
Előnézet
PDF
A koronavírus-járvány hatása az e-kereskedelemre és a fogyasztói szokásokra Magyarországon.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat szakdolgozat statuszarol.pdf] PDF
Nyilatkozat szakdolgozat statuszarol.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (253kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom fő célja a koronavírus-járvány online kereskedelemre kifejtett hatásának vizsgálata, azon belül is a fogyasztói preferenciákat és szokásokat befolyásoló tényezők elemzése. Dolgozatommal egy olyan átfogó képet szeretnék adni a járvány hatására bekövetkezett fogyasztói szokások átalakulásáról, mely egyszerű és érthető módon tárja fel az okokat és mutatja be a végbement folyamatokat. Dolgozatom 3 főbb részre bontható. Első részének fő célja, hogy megismertessem az érdeklődő olvasóval az elektronikus kereskedelem fogalmát, kialakulásának körülményeit és főbb szakaszait, illetve jelenleg is intenzíven zajló fejlődésének állomásait Magyarország viszonylatában. Második részének középpontjában a koronavírus-járvány elektronikus kereskedelemre gyakorolt hatásának elemzése áll. A szekunderkutatásból levont következtetések bemutatásával szeretném szemléltetni, hogy a világjárvány által megváltozott társadalmi és gazdasági körülmények milyen mértékben formálták át a fogyasztói szokásokat, ennek eredményeképpen pedig robbanásszerű növekedés következett be az elektronikus kereskedelem piacán. Vizsgálatom tárgyát képezik még továbbá azok a félelmek és nehézségek, melyek az online kereskedelem piaci szereplőinek életében a járvány megjelenése után keletkeztek. A harmadik fejezetben az általam végzett primer kutatás eredményeinek interpretációját vetem össze a szekunderkutatás eredményeivel.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-kereskedelem, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói szokások, koronavírus-járvány (COVID-19)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 23. 10:55
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 23. 10:55
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37630

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet