Szabó Barnabás (2021) Főzés a médiában. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szabó-Barnabás_BGE-KKK-6-5.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
d 2021. 05. 16. 09.31.46.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Főzés a médiábanrezümé A dolgozatom a Főzés a médiában címmel indult a Budapesti Gazdasági Egyetem TDK versenyén és folytattam a kutatást, mivel úgy gondoltam ennél sokkal nagyon a gasztronómia és a vele kapcsolatos médiumok világa.A Téma, amelyről írtam azért fontos a tárdadalomnak illetve számomra, mert életünk során mindig is foglalkozni fogunk valamilyen módon a gasztronómiával és az vele kapcsolatos műsorokkal, portálokkal. A kérdés, mely foglalkoztat egyben a szenvedélyem is, szeretek főzni és nagy vágyam a média világában dolgozni. Kutatásomban számos portálról illetve szövegből kaptam ihletet, melyek az utolsó oldalon lesznek feltűntetve forrásként, a későbbiekben kutatást végeztem kérdőív formájában. Hipotézisem arról szól, hogy a társadalomra milyen hatással van a főzés különböző médiumokban és, hogy milyen hatással lesznek a következő generációra, esetleg lesz-e értékük. Felvetésem jelentős része az is, hogy a férfiak és a nők milyen százalékban szerepelnek főzős adásokban. A kérdések melyek alapul szolgáltak a következőkben mutatkoznak. Szeretném kifejteni a főzésnek a hatását a médiában, és hogy az embereknek miért van szükségük a gasztronómiára és a médiumokra. Számottevően sok ember nézi világszerte a főzési kultúrával foglalkozó adásokat és úgy vélem, van oka. Munkámban kifejtem milyen formái léteztek és léteznek a mai napig a főzés tudományának, illetve az ebben szereplő nemeknek arányáról írok részletesebben. Írásomban megemlítem, hogy miért lesz jövője ennek a műfajnak és mi az amit az elmúlt évtizedekben adott számunkra. A magyar konyhaművészetről is szó lesz, melyben szerepel majd a receptúrák, könyvek megjelenése is, receptúrák illetve internetes receptek kialakulása. Ellenben ezzel, utána jártam az online főzőműsoroknak. Fontos a múltban kapott kép és az, hogy miként lesz jelen a jövőben. Nézetteb főzőműsorokat mutatok be, személyeket kiknek nagy hatásuk van, illetve volt a főzés kultúrájában. Nagyon fontos, hogy a programoknak milyen stratégiájuk van, mi az amivel a nézők szívébe férkőznek és állandó programjukká válik. Milyen reklámértékkel bírnak ezek a műsorok, milyen módon működik a szponzoráció a konyhában. A kutatásokban rendkívül fontos megnevezni egy-két olyan személyt, aki jelentős kutatásokat végzett az adott témákban. A főzéshez kapcsolható David Morley, aki a férfiak és nők viszonyát fejtette ki az otthoni tevékenységek terén.Végső soron hipotézisem kapcsán végeztem egy kutatást, melyben kiderül, hogy milyen hatással van az egyénekre a gasztronómia a televízióban és hogy mi a véleményük, szeretik- e ezeket az adásokat. A kérdőív, mely magába foglalja szekunder kutatásomat, zárásképpen elemzésre került, így a szöveg keretét szekunder és a primer kutatásom alkotják. A kérdőívben felsorakoztattam számos mérvadó információt, mely segít bemutatni a főzős médiumok fontosságát illetve szerepét. A feltevésem részben ért el sikert, nem minden elképzelésre kaptam várt választ. A kérdések és rá kapott reakciók remekül bemutatják megállapításomat és a társadalom által alkotott képet a főzős műsorokról.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ábrák, gasztronómia, gasztrotörténet, internet hatása, kommunikáció, közösségi média, média |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 23. 10:54 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 23. 10:54 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37592 |
Actions (login required)
Tétel nézet |