A női felsőruházati divatcikkek kereskedelmi-, termék- és minőségpolitikai elemzése

Nevelős Annamária (2015) A női felsőruházati divatcikkek kereskedelmi-, termék- és minőségpolitikai elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_Nevelős Annamária_kesz_igazolas.pdf]
Előnézet
PDF
SZAKDOLGOZAT_Nevelős Annamária_kesz_igazolas.pdf

Download (3MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A ruhaipar és a hozzá kapcsolódó kereskedelem a gazdaság egyik legfontosabb ágazata. Emberek millióinak ad megélhetést az egész világon. A termékei nélkülözhetetlenek mindennapi életünk során. A divatipar a textil- és ruhagyártáson alapszik, és nem pusztán kézzel megfogható ruhadarabok gyártását jelenti. A divat folyton változó világa kisebb vagy nagyobb mértékben mindannyiunk életére hatást gyakorol.Az utóbbi évtizedekben elindult egy folyamat, melynek következtében a nyugati textil- és ruhaipari cégek a termelést fokozatosan áthelyezték keleti irányba, ahol sokkal olcsóbb munkaerő állt rendelkezésre. A 2004-es uniós csatlakozásunk óta, a magyar textil és ruhaipar annak integráns része. Ezért a textil és ruhaiparunk teljesítményének 70 százaléka az unió piacán realizálódik. A nyugati textil és ruhaiparnak Kína 2002-es Világkereskedelmi Szervezethez való csatlakozása is hatalmas érvágást jelentett. De ez nem jelenti azt, hogy megszűnt volna a hazai és a nyugati textil- és divatipar. Míg Kína a tömegtermelésben jár élen, addig az európai és magyar textil- és ruhaipara a tudás- és tőke alapú gazdálkodás a jellemző, amely magas termelékenységet és hozzáadott értéket jelent. A divatiparban is fontos szerepet tölt be a minőségbiztosítás. A megfelelő marketingkommunikáció, pedig biztosítja a hatékonyabb értékesítést.

Magyar cím

A női felsőruházati divatcikkek kereskedelmi-, termék- és minőségpolitikai elemzése

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelmi Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Keresekedelem és Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Textilipar, Ruhaipar, Minőségbiztosítás, Ruhakereskedelem, Ruhaipar globális helyzete, Marketingkommunikáció , Magyar divatipar helyzete, Fastfashion, Minőségbiztosítás a ruhaiparban, Divatcikkek marketingkommunikációja
Felhasználói azonosító szám (ID): Meleg Gizella
Rekord készítés dátuma: 2015. Nov. 25. 13:57
Utolsó módosítás: 2016. Feb. 05. 10:53
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/3746

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet