Lepizsán Ábel (2021) Az e-kereskedelemben és az e-logisztikában felmerülő problémák drónokkal való támogatása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat - Lepizsán Ábel - NDJQQP.pdf Download (3MB) | Előnézet |
PDF
Nyilatkozat - Lepizsán Ábel - NDJQQP.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (220kB) |
Absztrakt (kivonat)
Motiváció . A drónok egyre nagyobb teret, hódítanak világszerte mind a katonai, civil és céges felhasználási lehetőségeik miatt. Az elmúlt években a drónok estek át a legnagyobb technikai fejlődésen. A mai napig még mindig nagy befektetési potenciált mutatnak és sok mérnök szerint még nagyobb fejlesztésen eshetnek át az elkövetkező években. Annak ellenére, hogy egyre több területen hasznosítják még mindig rengeteg kiaknázatlan terület van, ahol használni lehetne, vagy hatékonyabban be lehetne építeni a vállalatok életébe. A drónok felhasználása a logisztikai folyamatokat egyaránt leegyszerűsítheti, megrövidítheti, a folyamatokat, amellett, hogy pénzt spórol és biztonságosabb munkakörnyezetet teremt Probléma Az e-kereskedelm fejlődésével számos problémába ütköznek mind a felhasználók akik rendelik a terméket mind a cégek akiktől vásárolnak. Kutatásom során felmérem, hogy melyek a leggyakoribb probléma források egy rendelés során és összehasonlítom, hogy milyen már meglévő logisztikai rendszerek használatával lehetne ezeket orvosolni, esetekben a nullára csökkenteni. Másrészt a kutatásom kitér arra, hogy a magyar lakosság miként fogadná a drónokon alapuló kiszállítást. Felmérem milyen pozitív hatásokra és milyen esetleges veszélyekre számítanak, ha ez végül bevezetésre kerül. Megközelítés és módszerek A kutatás célja, hogy felmérje az autonóm közlekedést a logisztikai folyamatokban, ezen belül konkrétan a drónok megjelenésére és szerepére fókuszálva. A különböző logisztikai folyamatokat vizsgálva megnézni, hogy jelenleg hol használnak már drónokat a nagy logisztikai cégek és mely folyamatokba lehetne beépíteni az automatizáció ezen folyamatát ezzel felgyorsítva az egyes folyamatok átfutási idejét mindamellett, hogy a hatékonyságot is növelni tudja a cég. Ezekkel a fejlesztésekkel, hogyan lehetne a vásárlói elégedettséget fejleszteni. Eredmények Kijelenthető, hogy számos olyan problémával találkoznak az e-kereskedelem felhasználói mind vevő mind eladói oldalról, amelyek drónokkal megoldhatók lehetnének. Emellett a szabályozás és társadalmi elfogadottság miatt is kevés esély van a közeljövőben drón alapú kiscsomag szállításra
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | e-kereskedelem, innováció, logisztika, online értékesítés, vásárlói elégedettség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:18 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:18 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/36802 |
Actions (login required)
Tétel nézet |