Magyarországon jelenlévő telekommunikációs vállalatok marketingstratégiája, a Vodafone szemszögéből

Varga Péter (2021) Magyarországon jelenlévő telekommunikációs vállalatok marketingstratégiája, a Vodafone szemszögéből. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Varga Péter szakdolgozat WIDJDJ.pdf]
Előnézet
PDF
Varga Péter szakdolgozat WIDJDJ.pdf

Download (742kB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról Varga Péter.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról Varga Péter.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (306kB)

Absztrakt (kivonat)

Magyarországon jelenlévő telekommunikációs vállalatok marketingstratégiája, a Vodafone szemszögébőlA dolgozatom főszereplőjének azért választottam a Vodafone-t mert az egyetemi éveim legnagyobb része alatt először a UPC-nél majd a Vodafone-nál dolgoztam az egyesülés után, mint marketing gyakornok. A munkám első fejezete a fogyasztói szokásokat foglalja magába. Igyekeztem bemutatni, hogy az elmúlt években, hogyan változtak a használati trendjei a különböző szolgáltatásoknak. Először az otthoni szolgálatásokat mutattam be (internet, TV, vezetékes telefon), majd a mobilra vonatkozó változásokat. A következő fejezet a hazai telekommunikációs vállalatokról szól. Bemutattam, hogy jelenleg milyen szolgáltatásokkal foglalkoznak, hogy néz ki a portfoliójuk, illetve mik az erősségeik, illetve gyengeségeik. Készítettem egy Google kérdőívet, amely több témát ölelt fel. Szó esik benne a megkérdezettek szolgáltatóiról, a Vodafone FMC kampányáról, az 5G kampányról és végül megkérdeztem, hogy hogyan értékelték a válaszolók a telekommunikációs vállalatoka a pandémiás időszak alatt. Erre a fejezetre vonatkozóan, azt kérdeztem többek között, hogy melyik vállalatnál van a mobil, illetve otthoni szolgáltatásuk.A harmadik fejezet az árazás szerepéről szólt a marketingben, illetve arról, hogy a telekommunikációs vállalatoknál mekkora hangsúlyt helyeznek erre. Részletesen leírtam azt, hogy a Vodafone milyen stratégiai árazással szerepel a piacon és hogy milyen szempontok alapján differenciálják a szolgáltatásaiknak az árát.Ezután arról írtam, hogy hogyan épült vel az FMC kampány. A UPC-Vodafone fúzió után, milyen nehézségekbe ütközött a vállalat és hogy végül mi lett a kampány végeredménye. Ezzel kapcsolatban a kérdőívemben is szerepelt kérdés és az erre érkező válaszokat is elemeztem.A későbbiekben írtam az új 5G technológiáról, arról, hogy valójában mi is ez, illetve, hogy a felhasználók és a válaszadók, mit gondolnak róla és hogy szerintük hasznos-eAz utolsó tényleges fejezetemnek a témája az volt, hogy a szolgáltatók hogyan dolgoztak ebben az évben a jelenlegi pandémiás helyzetben, illetve, hogy milyen nagy szerepe van annak, hogy egy vállalat gyorsan meghozza a döntéseit, illetve, hogy hogyan ítélték meg ezt az időszakot a felhasználók.A dolgozatom végén leírtam, hogy szerintem mik azok a dolgok, amikben a Vodafone-nak szerintem változtatnia lehetne, illetve, hogy én ezeket a problémáka, hogyan küszöbölném ki. Az Összegzésben leírtam a következtetéseimet, illetve, hogy a kutatásommal miket sikerült alátámasztanom, avagy megcáfolnom.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábraelemzés, ármarketing, kérdőíves felmérés, Magyarország, marketingstratégia, telekommunikáció, versenytársak elemzése, Vodafone
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:19
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:47
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/35700

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet