Die wirtschaftliche Rolle und Herausforderungen der Automobilindustrie in Baden-Württemberg

Zsludov Tamás (2021) Die wirtschaftliche Rolle und Herausforderungen der Automobilindustrie in Baden-Württemberg. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of ZsludovTamás_Szakdolgozat_2020.pdf]
Előnézet
PDF
ZsludovTamás_Szakdolgozat_2020.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of CamScanner 12-14-2020 10.04_1.pdf] PDF
CamScanner 12-14-2020 10.04_1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (307kB)

Absztrakt (kivonat)

Baden-Württemberg autóipara nem csak tartományi szinten, hanem nemzetközileg is kiemelkedő. A világviszonylatban is az egyik legerősebb autógyártón, a Daimler csoporton kívül, számos más nagyvállalat székhelye és gyára(i) található(ak), mint például a BOSCH, a Porsche, a ZF vagy éppen a Mahle. Ezek a nagyvállalatok és a hozzájuk kapcsolódó középvállalkozások jelnetős mértékben hozzájárulnak nem csak Baden-Württemberg, hanem egész Németország GDP-jéhez is. Szakdolgozatomban a baden-württembergi autóipar német gazdaságra gyakorolt hatását, illetve annak mértékét kutattam. Különböző gazdasági és foglalkoztatottsági mutatók segítségével arra a kérdésre kerestem választ, milyen mértékben befolyásolja Baden-Württemberg autóipara a Németország és Baden-Württemberg gazdaságának alakulását, valamint hogy hány munkavállaló függ közvetlenül vagy közvetetten az autógyártástól. Kitértem továbbá arra is, hogy mekkora piaci részesedéssel rendelkeznek a délnyugat-német autógyártók (Daimler és Porsche) az elektromos autók tekintetében.   Kutatásom eredményeként arra a megállapításra jutottam, hogy az autóipar Baden-Württembergben sokkal nagyobb jelentőséggel bír a gazdaság és a foglalkoztatás tekintetében, mint Németországban. Ennek megfelelően a délnyugat-német tartomány autóipara és autógyártóinak (Daimler és Porsche) eladásai nagymértékben befolyásolják Németország gépjármű-exportját, valamint a teljes német gazdaság alakulását.   A koronavírusnak minden bizonnyal pár hónapon belül vége lesz. Ennek ellenére nem maradnak kihívás nélkül az autógyártók, hiszen egy óriási strukturális változás közepén vagyunk. Minden jel arra utal, hogy a globális autóipar – köszönhetően az elektromos autók elterjedésének – hatalmas szerkezeti változásokon fog keresztülmenni a következő években. Habár ma még a hagyományos (nem csak elektromos) autógyártók forgalmának csak elenyésző részét teszik ki az elektromos autók, a tendenciák ismeretében azonban valószínűsíthető, hogy a következő években az elektromos meghajtású személygépjárművek egyre fontosabbá válnak majd. Ahogy a legtöbb autógyártó, a Daimler és a Porsche is egyre többet fektet az elektromos mobilitásba. Ennek ellenére idáig nem arattak akkora sikert az eladások tekintetében, mint közvetlen versenytársaik, ezért a jövőben még inkább arra kell törekedniük, hogy piaci részesedésüket növeljék. Ezenkívül az a baden-württembergi autóipari beszállító cégeknek is egyre több és jobb minőségű, az elektromos járművek összeszereléséhez szükséges alkatrészeket kell gyártaniuk. Nem könnyű időszak ez az autóipari szereplőknek, hiszen egyszerre két fronton kell helyt állniuk: amellett, hogy az elektromos autók térnyerése miatt egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a kutatásra és fejlesztésre, nem szabad elhanyagolniuk a hagyományos benzin és dízel motoros gépjárművek fejlesztését sem, hiszen a bevételei túlnyomó része továbbra is ezek értékesítéséből származik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipar, ágazati gazdaságtan, EU, gazdaság, Németország
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 14:23
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 14:27
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/35320

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet