Diszkonthálózatokkal szemben a hipermarketek, avagy hogyan maradjon piacvezető a Tesco áruház.

Nagy Renáta Klaudia (2021) Diszkonthálózatokkal szemben a hipermarketek, avagy hogyan maradjon piacvezető a Tesco áruház. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Nagy_Renáta_Klaudia_CUOGUZ_2020.pdf]
Előnézet
PDF
Nagy_Renáta_Klaudia_CUOGUZ_2020.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol_nyilvanos_bizalmas_2020-osz (1).pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol_nyilvanos_bizalmas_2020-osz (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (84kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom megírása egy kibontakozó probléma miatt született meg. Úgy gondoltam, hogy a Tesco hiába van erős piaci versenyelőnyben, nem hagyhatja figyelmen kívül a diszkontok előretörését, ami évről évre egyre közelebb viszi őket a Tescóhoz, hiszen a 2019-es árbevétel alapján a Lidl már a második helyen szerepel. Ami azért érdekes, mert sokkal kisebb üzlettel rendelkeznek, ezáltal kevesebb terméket kínálnak és kevesebb üzletük is van Magyarországon. Az Aldi is hatékony, de volumenben elmarad tőlük. Kutatásom célja az volt, hogy a diszkontok sikerét megfejtsem, emellett a Tesco marketing stratégiáját elemezzem és a primer kutatásommal kiegészítve javaslatokat tudjak adni a Tesco áruháznak arról, hogy legyen még jobb és ezáltal képes legyen megtartani a piacvezető szerepét mind árbevételben mind szimpátia alapján. Ehhez a STEEP modellt alkalmaztam, mint makrokörnyezet elemzés, majd a Porter féle versenytárselemzést végeztem, ezen belül található a Tesco marketing stratégiájának részletesebb kifejtése. Fontosnak tartottam a pénzügyi adatokat, ezért az elmúlt évek alakulását is bemutattam a hazai kiskereskedelemi vállalkozások között, ahol a hatékonyságbeli különbséget nagyon jól lehetet szemléltetni. Ezután a SWOT elemzés következett részletesebben mind a diszkontokról, mind a Tescóról a rendelkezésemre álló adatok segítségével készítettem el. Majd a kutatási terv megírása következett, amelyben online kérdőívet is csináltam és mélyinterjúkat is készítettem, mind fogyasztókkal, mind szakmai emberekkel. Ezután tudtam értékes és hasznos javaslatokat megfogalmazni a Tesco áruháznak. Úgy gondolom a hatékonyság sok mindenben meg tud mutatkozni, amiben a Tesco jól működik, de vannak részek, ahol van hova fejlődni ezt pedig azzal tudja elérni, ha folyamatosan reagál a fogyasztói igényekre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élelmiszer kiskereskedelem, fogyasztói szokások, hatékonyság, marketing stratégia, Tesco
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 11:05
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:30
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/34775

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet