Nagy Krisztián Tamás (2021) Café Frei marketingstratégiája és fogyasztói megítélése. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
SZAKDOLGOZAT CAFÉ FREI MARKETINGSTRATÉGIÁJA ÉS FOGYASZTÓI MEGÍTÉLÉSE - NAGY KRISZTIÁN TAMÁS (NEPTUN KÓD U3RMO9).pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
NYILATKOZAT A SZAKDOLGOZAT STÁTUSZÁRÓL.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (299kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom megírása során elvégeztem a szükséges szekunder kutatásokat. Ezen kutatások segítettek legfőképp a Café Frei marketingstratégiáját megérteni és ezek segítségével indultam el a fogyasztói megítélés vizsgálatának útján. A szekunder információgyűjtés segítségével elhelyeztem a vállalkozást a makro környezeti feltételrendszerben és megvizsgáltam a vállalkozás mikrokörnyezetét is. Ezekhez a szekunder kutatásokhoz különböző modelleket alkalmaztam, amelyek segítenek felvázolni egy vállalat külső és belső környezetét egyaránt. Ilyen modellek, amiket alkalmaztam a STEEP-analízis, a Porter-féle öt versenyerő modell és a SWOT mátrix. A kvalitatív kutatásomhoz szükséges mélyinterjú guide-ot a szekunder információk vizsgálata során alakítottam ki. A mélyinterjú guide elkészítése és az interjúk tartalomelemzése után arra a következtetésre jutottam, hogy a kvantitatív kutatásomat az interjú kérdéseire kell építsem és ezáltal megtudhatom a kitöltők véleményét, amelyek segítségével válaszokat kaphatok arra, hogy miben javulhatna még a vállalkozás. Ezek segítségével tudtam egy új még hatékonyabb stratégiát kialakítani a Café Frei számára. A kutatásom megkezdése előtt hipotéziseket állítottam fel, amelyeket a kvantitatív kutatás végén vizsgáltam a statisztikai elemzés után. A szakdolgozatom célja az volt, hogy bemutassam a Café Frei marketingstratégiáját és fogyasztói megítélését, és mindezeken túl a célommá vált, hogy egy új, hatékonyabb stratégiát alakítsak ki, amely segítségével nagyobb piaci részesedést érhetne el a franchise alapon működő kávéházlánc. A szakdolgozatomban az új stratégia kialakítása című fejezetben fogalmaztam meg azt, amely az egész kutatásom célja volt, és véleményem szerint ezáltal nagyobb piaci részesedést lehetne elérni. A szakdolgozatom végéhez érve elmondhatom, hogy a Café Frei véleményem szerint és a primer kutatásomban résztvevők véleménye szerint is egy egyedülálló kávéházlánc, amely a jelenlegi marketingstratégiájának köszönhetően rendkívüli fejlődést produkált az elmúlt 13 évben, hiszen 2007-ben nyitották meg első kávéházukat. A cél nyilvánvalóan a profitszerzés és az, hogy Magyarország piacvezető kávéházláncává váljanak, amelyhez vezető úton nagyon jó irányba tartanak. A javaslataim alkalmazása esetén - amelyeket megfogalmaztam - véleményem szerint felgyorsítható a piacvezető pozíció elérése, hiszen jelenleg hazánkban a külföldi kávéházak vannak többségével jelen a konkurenciát tekintve, akiknek nem a legnagyobb arányú bevételét adja a magyar piac, ezért nem is kifejezetten erre koncentrálódnak. Összességében állíthatom azt, hogy a kávé, mint sokak számára élvezeti cikk és sokak számára a mindennapi élet egyik alappillére hazánkban nagyon népszerű, és az ezzel kapcsolatos kutatások és felmérések is nagyon érdekes adatokkal szolgálnak az érdeklődök számára. Egy szó, mint száz: számomra a szakdolgozat elkészítése rendkívül érdekes volt és ahogyan azt a témaválasztásom indoklásánál is elmondtam, élvezet volt e témával foglalkozni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belső környezet elemzése, Café Frei, fogyasztó, kávé, kávézási szokások, külső környezet elemzése, SWOT-elemzés, versenytársak, versenytársak elemzése |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Ápr. 27. 14:27 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:33 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/33414 |
Actions (login required)
Tétel nézet |