Karancsi Viktória (2021) Marketingkommunikációs eszközök a memetika világában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
Előnézet |
PDF
Karancsi Viktória_D5J0SK.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
Nyilatkozat-szakdolgozat-nyilvanossa-tetelerol_2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (257kB) |
|
Előnézet |
PDF
BA_TO_Karancsi_Viktória_D5J0SK.pdf Download (309kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a marketingkommunikációs eszközök vizsgálata, mely témában előtérbe kerül a mémkultúra, mint fogyasztói, s mint vállalati szempontból. Első körben szakirodalmi kutatásom rövid áttekintését szeretném ismertetni. Dolgozatom elkészítése előtt számos szakirodalmi könyvet és folyóiratot olvastam el a témával kapcsolatban. A szakirodalmi áttekintéssel kezdtem a dolgozatom írását, melyben egy rövid történelmi áttekintés a reklámok megalakulásának történetéről, majd a téma elengedhetetlen fogalmainak a bemutatása olvasható. Részletesen kidolgoztam a kommunikáció témakört marketing szempontból, majd az online szájreklámokat követi a dolgozat fő témája a mémelmélet. Fontosnak tartottam a memetika témafeldolgozás előtt a mémek részletes bemutatását a marketingkommunikáció szempontjából, így aki laikusként olvassa dolgozatom is könnyen meg tudja érteni a kutatásom céljait. Kutatási célom, hogy olyan információkat gyűjtsek, amely révén pontos ismeretekhez juthatok, hogy milyen lehetőségei vannak a hazai kis- és középvállalatoknak, illetve nagy vállalatoknak, hogy a felhasználók által létrehozott internetes tartalmakat és azok terjedését alkalmazzák a cégek marketingkommunikációs céljaira. Kutatási kérdéseim, melyekre a dolgozat során kerestem a válaszokat: 1. Mi a véleménye a felhasználóknak a mémekről általánosságban? 2. Milyen egy jó mém a felhasználók szemszögéből? 3. Hogyan támogathatja egy marketingkommunikációs kampány sikerességét a mémek alkalmazása? 4. Milyen lehetőségei vannak a vállalatoknak, a róluk formált véleményeket marketingkommunikációs célokra felhasználni? Kutatásom során szekunder és primer kutatást is végeztem. Szakirodalmi könyvek, tudományos folyóiratok feldolgozásával és egy internetes kérdőíven keresztüli kutatás segítségével készítettem el dolgozatomat. A kitöltés során a mai fiatalokat céloztam meg elsősorban, akiknek a mindennapjaik során természetes a rendszeres közösségi média felületek látogatása. A kérdőív során felmértem, internetezési szokásaikat mind idő, eszköz és minőség tekintetében. Megvizsgáltam a mémekhez való viszonyulásukat és az ebben rejlő lehetőségeket. A válaszok kiértékelése után összefogó képet kaptam a mémekkel kapcsolatos kérdéseimre. Négy hazai vállalati példán keresztül bemutatásra kerül, hogyan lehet megfelelő marketing eszköz a mémek használata. Mindegyik vállalat esetében bemutattam egy-egy mémet marketing kampányukból, melyeket elemeztem is, megjelenítés, felismerhetőség és célcsoport szempontból.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | internet, közösségimédia, marketing, marketingkommunikáció, memetika | ||
SWORD Depositor: | Archive User | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User | ||
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:48 | ||
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:48 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/29122 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/29122 |
Actions (login required)
Tétel nézet |