Demeter Alex (2021) Az nfl marketingstraégiájának, gazdasági működésének és egy potenciális londoni csapat lehetőségének vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Demeter Alex Szakdolgozat.pdf Download (992kB) | Előnézet |
PDF
Szakdolgozat státusza Demeter Alex.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (105kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat az NFL marketingstratégiájáról, gazdasági felépítéséről és egy esetleges londoni franchise lehetőségéről értekezik. Bemutatásra kerül az NFL teljes egészében.. A liga története is bemuatatásra kerül egészen az amerikai foci alapjainak lefektetésétől. A liga szervezeti felépítéséről egy hosszabb fejezet értekezik, ahol bemutatásra kerül Roger Goodell személye és munkássága. Elemzésre kerül nek a liga nézettségi adatai, a mérkőzések látogatottsága, illetve egy SWOT elemzésen keresztül a dolgozattal mélyebb betekintést kaphatunk abba, hogy miért képes az NFL világszerte hatalmas nézettséget generálni A liga marketingtratégiája a 7P-n keresztül kerül bemutatásra, kezdetben a klasszikus 4P(product,price,place,promotion) ismertetése zajlik majd kezdetét veszi a +3P (people, physical evidence, process) szemléltetése is. A szakdolgozat megvizsgálja annak lehetőségét, hogy milyen lehetőségei vannak a ligának egy külföldi franchise létesítésére, milyen nehézségek merülhetnek fel a folyamat során, illetve, hogy eddig milyen próbálkozások voltak a liga részéről arra, hogy növelje a népszerűségét az Egyesült Államokon kívüli emberek körében. A dolgozatot kvalitatív és kvanitatív kutatás zárja le. Kvalitatív kutatás során 2 sporthoz közeli személy fejti ki véleményét a marketingstratégia és a londoni franchise ötlete kapcsán, illetve egy olyan sportújságíró aki a sportot nem ismeri, csupán az Európában nagy népszerűségnek örvendő sportokban jártas. A kvanitatív kutatás során egyesült királyságbeli rajongók fejtik ki a véleményüket fogyasztási szokásaikról, illetve tetszésüket vagy nem tetszésüket fejezik ki a potenciális franchisezzal kapcsolatban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói szokások, London, marketingstratégiák, NFL, terjeszkedés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:03 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:38 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/28804 |
Actions (login required)
Tétel nézet |