Kalamár Anna Krisztina (2021) Öltözködés és étkezés a hazánkban lejátszott reklámfilmekben. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
öltözködés és étkezés a hazánkban lejátszott reklámfilmekben.pdf Download (731kB) | Előnézet |
PDF
Kalamár Anna Krisztina nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (582kB) |
Absztrakt (kivonat)
Öltözködés és étkezés a hazánkban lejátszott reklámfilmekben A dolgozatomat a reklámok bemutatásával kezdtem, ezután pedig rátértem a televíziózással kapcsolatos szokásokra, hiszen fontosnak tartottam bemutatni azt a tömegmédiumot, melyen a reklámok megjelenése zajlik. Bár az előbbiekben leírtakra fektettem a legkevesebb hangsúlyt, mégis nélkülük elképzelhetetlen lett volna a dolgozat megírása. Esszenciális részét képezték. A dolgozatban a kutatást két időszak szolgálja, az egyik a szocializmus utolsó, nagyjából másfél évtizede, (1972-1988) és az ezekben lejátszott reklámfilmek, valamint a több mint kétévtizedes ugrás után a 2010 utáni reklámfilmek (2010-2019). Így tehát a 20. illetve a 21.század kerül szembe egymással, illetve az őket képző kulturális dimenziók, azaz az öltözködés és étkezés is. Mindkét elemet, megvizsgálva a különböző időszakokban, ami azt illeti, az öltözködés és étkezés a 20. században, azaz a rendszerváltoztatást megelőzően. Majd pedig időrendben követi a 21. századi öltözködés és étkezés. Így tehát a dolgozat érinti a beszerzési lehetőségeket, valamint a társadalmi változásokat, ezenkívül a párhuzamokat, valamint a befolyásolást a két időszakra vonatkozóan. A hipotéziseim mind a reklámfilmekből indulnak, illetve le is fedik a látottakat. Így tehát részét képezték a nők és férfiak változatos öltözködése, illetve az öltözködéssel kapcsolatos márkák megjelenése, azok változatossága. Amellett sem mehettem el szó nélkül, hogy a 20.században miként hatott a nyugati kultúra a ruhadarabokra és a divatra, márkákra. Étkezés tekintetében a magyaros étkezés, valamint a gyorséttermekkel, illetve éttermekkel kapcsolatos feltételezéseim, továbbá úgyszintén, a változatosság lesz a mérvadó. A külföldi termékek átitatódása a magyar étkezésre, illetve az örök hungarikumok is a dolgozat részét képzik. Természetesen ellentétben a 20.századi reklámokkal, itt részben kompetensnek éreztem magam, hiszen rengeteg elemmel találkoztam az eddig megéltek, illetve a tanulmányaim kapcsán.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | étkezési kultúra, öltözködés, reklám, rendszerváltás, televízió |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:03 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:38 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/28802 |
Actions (login required)
Tétel nézet |