Hanyecz Gergő László (2021) A COVID-19 pandémia mögötti digitális marketing és gazdasági hatásai. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat_HanyeczGergőLászló.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (318kB) |
Absztrakt (kivonat)
Bevezetés A koronavírus eddig talán sosem látott mértékben befolyásolja a modern világot. Nemhiába készült a világban oly sok film, regény, tanulmány, aminek a központjában egy vírus volt, ami sok esetben az emberi „hanyag” magatartás végeredménye volt, több esetben tervezett, melynek a célja részben a szelekció volt. De minden fantázia, előre gondolkodás az emberiség önmagára irányuló, önpusztító hatását domborította ki. Azonban az sem véletlen, hogy sok elgondolásban a vírus, az egyfajta „védekező fegyver” volt, amely még egy talán annál is nagyobb veszélyhelyzet elkerülése érdekében lett mesterségesen létrehozva. A karantén helyzet, az annak gazdaságra való hatása és az elszigeteltség elleni ellenszer minden esetben a média, és a (digitális) marketing szerepének a növelése volt. Pár éve ilyen fantázia irodalom olvasásakor nem gondoltuk sokan, hogy ilyen hamar bekövetkezhet, de ez csak azok fejében volt így, akik a globalizáció hatásait nem ismerték fel. A globális bizonytalanság és a karantén korlátozások érzékenyen érintik, nemcsak a lakosságot, de a gazdasági szereplőket is egyaránt. A vállalkozások és a gazdasági szereplők az elkövetkezendő időszakban komoly próbatétel elé néznek, melyet már most is tapasztalhatnak. Ahhoz, hogy sikeresen vegyük a válsággal járó kihívásokat, a gazdaság meghatározó irányítóinak gondolkodásában, és az eddig megszokott gazdasági stratégiáknak is át kell alakulniuk, „kaméleon” módjára kell reagálniuk a túlélés és a sikeresség érdekében. A rendelkezésre álló eszköztárakból az egyik legfontosabb módszer, egy jó, az eddigieken túlmenő marketing stratégia kialakítása. Ahogy a reklámszakmában elterjedt mondás is tartja: „Ha minden jól megy, nem árt hirdetnünk. Azonban, ha rosszra fordulnak a dolgok, muszáj reklámoznunk.” A félelem és a rettegés, ami az emberekbe költözött az egész világon a járvány okán, részben a média miatt alakult ki. Szakdolgozatom célja az lesz, hogy kiderítsem, ennyire súlyos-e a helyzet, mind társadalmi, mind pedig gazdasági szempontból, vagy az egész csak a média és közösségi marketing klikkvadász kampánya. Emellett a digitális marketing átalakulása ezen időszak alatt, és hogy vajon az e- kereskedelemre milyen hatással lesz mind ez?
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ágazatok, gazdasági átalakulás, gazdasági válság, marketing, vírusok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:03 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 11:38 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/28800 |
Actions (login required)
Tétel nézet |