Egy hazai catering cég reagálása a koronavírus okozta gazdasági helyzetre

Balog Orsolya Ágnes (2021) Egy hazai catering cég reagálása a koronavírus okozta gazdasági helyzetre. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Balog Orsolya Ágnes.pdf]
Előnézet
PDF
Balog Orsolya Ágnes.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozatok.pdf] PDF
nyilatkozatok.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (635kB)

Absztrakt (kivonat)

A koronavírus mivel egyik pillanatról a másikra robbant be mindenkinek az életébe és megváltoztatta a gazdasági és piaci helyzetet. A catering szolgáltatásokat nyújtó cégeknek szembe kellett nézniük a gazdasági krízishelyzettel. A Covid-19 pandémia által okozott legerősebb hatást azonban egyértelműen a turizmus mellett a vendéglátóipari szegmensre gyakorolta. A veszélyhelyzet ellehetetlenítette a működésüket. Kezdetben enyhébb szigorítások léptek életbe, majd az iskolák, a vendéglátó helyek (hotelek, kávézók, éttermek...stb.) bezárásával, és a rendezvények betiltásával a cateringre mint szolgáltatásra teljesen megszűnt az igény.Ez a legtöbb vendéglátóipari egységet teljesen romba döntötte, néhány cégnek sikerült előnyére fordítani, a többségnek viszont a túlélés volt a cél. Ez a Rábakész Kft. esetében sem volt másképp. A dolgozatom elején részletesen bemutatom, ezen sokoldalú cég profilját, valamint a három fő szegmensének (közétkeztetés, idegenforgalom, catering) működését. A következő részben a szakirodalmi kutatásból a különösen fontos elemeket kiemelve leíró jelleggel elemzem a legfontosabb fogalmakat, amelyek a szakdolgozatomban fontos szerepet töltöttek be. A szekunder kutatás második fele a versenytárselemzés, amelyet a 3 fő szegmens alapján végeztem el. A primer kutatásom előtt még részletesen kielemeztem a Ezen kutatások alátámasztották, hogy a vírus legyőzéséhez mindenek előtt a fogyasztók bizalmát kell visszaszereznie a cégnek.A primer kutatási munkámat is szekunder kutatások előzték meg, valamint felállítottam a fő kutatási kérdéseket, amelyek a következők:Milyen hatással volt a koronavírus a fogyasztók vásárlási szokásaira?Mikben kell a cégnek tovább fejlődnie, a vásárlási elégedettség növelése céljából?A fogyasztók milyen mértékben észlelték a COVID-19 előírásokból eredő változásokat?A fogyasztók körében mennyire fontos a melegétkezési lehetőség?Kik a potenciális versenytársak a büfék piacán?Ezen kérdésekre a választ sikeresen abszolváltam a primer kutatásommal, és összefüggések segítségével érdekes adatokat nyerhettem ki.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adatfelvétel, ábraelemzés, gazdasági helyzet, koronavírus, válságkezelés, vendéglátás, versenytársak elemzése
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 16. 13:35
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:39
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/28710

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet