Tóth Anna (2020) Beszerzési és értékesítési csatornák, valamint módszerek bemutatása a GE Healthcare disztribútorán keresztül. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat Tóth Anna.pdf Download (861kB) | Előnézet |
PDF
Nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (301kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom fő elemzési témája, hogy a hazai egészségügyben hogyan lehet jövedelmező és hatékony értékesítési és marketing stratégiát kialakítani, valamint, hogy milyen mértékben van jelen a digitalizáció az egészségügyben. A fent említettek alapján megállapítható, hogy a MED-EN Trade Kft. egy sikeresen működő vállalat, azonban a további fejlődéshez még számos stratégiai döntés meghozatala szükséges. Tényként megállapítható, hogy a hazai egészségügyben egyre nagyobb az igény az orvosdiagnosztikai eszközök által végzett vizsgálatokra. Egyre szélesebb az a szakmai kör, akik használják az eszközöket, amelyből adódóan az ultrahang iránti kereslet tovább növekszik. Véleményem szerint a továbblépésnek több alternatívája van, mely a SWOT elemzés során is megállapításra került. A cég elérte a teljesítőképességének határát, a továbblépéshez, fejlődéshez több lehetősége van. Egyrészt új értékesítő felvétele növelheti a cég árbevételét és eredményét az ultrahangkereskedelemben. Az ő feladata lehetne olyan területi képviselet ellátása, ahol még a cég nem rendelkezik kellő ismerettel a területről és az ott praktizáló orvosokról. Legszerencsésebb azonban az lenne, ha a versenytársaktól érkezne kereskedő, aki már kellő szakmai tapasztalattal, meglévő ügyfélkörrel rendelkezik. További lehetőség olyan új termékek értékesítésének bevezetése, ami nem ultrahang, de kiegészítő termék lehet a nőgyógyászat, kardiológia és egyéb szakterületeken. Ezzel a döntéssel a cég biztosítaná jövőjét abban az esetben, ha a GE-vel kötött disztribútori szerződés valamilyen oknál fogva megszűnne. A versenytársaknál előnyt jelent az, hogy saját mérnökcsapattal szervizelik értékesített gépeiket. Ezáltal több információt szereznek a piacról és több felhasználóhoz jutnak el. A szerviz tevékenység, ha jól alakítják a szerződéses feltételeket, önmagában is nyereséges üzletág lehetne a MED-EN Trade Kft.-nél is. A digitalizáció elkerülhetetlen a vállalat és az egészségügy szempontjából, ez kiderült az interjúkérdésekre adott válaszokból is. Manapság egy vállalat életében kiemelten fontos szerepet játszik a digitalizáció és a digitális marketing, valamint a különböző platformokon való megjelenés. A cég jelen van a közösségi médiában, de nem olyan hatékonyan, amire szükség lenne, így ezen terület fejlesztése szorul. A digitalizáció segítséget nyújt továbbá abban, hogy olyan hasznos információkat juttassanak el a felhasználók részére, ami felkelti az érdeklődésüket és egy első lépés lehet az értékesítésben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | disztribúció, egészségügy, értékesítés, kereskedelem, marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 28. 06:21 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 28. 06:21 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27818 |
Actions (login required)
Tétel nézet |