Hasznosi Enikő Mária (2020) A tudatos vásárlói magatartás bemutatása a HoReCa szektorban. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
a tudatos vásárlói magatartás a horeca szektorban.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (651kB) |
|
Előnézet |
PDF
MELLÉKLETEK.pdf Download (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom célja bemutatni az egyén hozzáállását az egyes HoReCa egységek fenntarthatóságra törekvéséhez ("zöldüléséhez"). Szakdolgozatomban bemutatom azt, hogy mit is jelent a zöldmarketing- “zölddé válás” az egyén és vendéglátó egységek oldaláról, nagyobb hangsúlyt fektetve a körkörös gazdaság által életre hívott higiénia papírok alkalmazására, ez milyen piaci előnyökkel jár, illetve milyen beszerzési lehetőségeik vannak higiénia gyártói oldalról, illetve, hogyan kommunikálják törekvéseiket. Továbbá ezek a gyártók, hogyan kommunikálják fenntartható higiéniai termékpalettájukat.A szakdolgozatomban először bemutatom azt, hogy mi is az a fenntartható fejlődés, hogyan tevődik össze, milyen alappillérei vannak, amikből, ha az egyik is hiányzik vagy nem lesz hiteles a zöldpolitika, vagy képtelenség lenne megfelelően kialakítani az erre irányuló kommunikációt. A következő fejezetekben kitértem arra, hogy mit is jelent tudatosan élni a fogyasztó szemszögéből. Ez csak divat vagy mozgatórugó? Továbbá miért részesítik előnyben a fenntartható HoReCa egységeket?Mitől függ, az, hogy a fogyasztó zöld vendéglátó egységet választja vagy a hagyományosat? Ezután következik dolgozatom fő témája a tudatos HoReCa egységek bemutatása. Mitől lesz “zöld” egy vendéglátóegység? Miért éri meg fenntarthatónak lenni manapság és ez milyen piaci részesedéshez vezethet? Mi az elengedhetetlenebb, a szemléletmód vagy a látszat? Miért elengedhetetlen feltétele egy igazán tudatos vendéglátó egységben az, hogy a higiéniai termékek is fenntarthatok legyenek? Ezután át térek a piacvezető higiéniai cégekre, akiknek a termékpalettájukban már megtalálhatóak a fenntartható termékek (Tork, Lucart). Ők hogyan tudják marketingjükkel támogatni a HoReCa egységeket? Milyen papírokról és egyéb higiéniai eszközökről / kellékekről is beszélünk. Hogyan tudja ezekkel a termékekkel csökkenteni az ökológiai lábnyomát egy vendéglátó egység? Ezután külön ki tértem egy általam menedzselt projektre, ami a Ments meg egy fát elnevezést kapta. Itt az öko higiéniai papírok értékesítése háttérbe szorul a szemléletmód “értékesítése” mögött. Úgy gondolom, hogy a Vendéglátóegységek és a magánszemélyek is egyre nyitottabbak a fenntarthatóság felé. Egyre több fenntartható hely nyílik és egyre szívesebben látogatják őket mind a magyar fogyasztók mind a turisták. Természetesen megfelelő marketing és támogató kihelyezett üzenetek, illetve egységes arculat nélkül jelenleg még szinte lehetetlen egy öko étterem fenntartása, hiszen a fenntarthatósághoz akarva akaratlanul magasabb árát társítunk, ami a legtöbb esetben valós, de ez csak úgy térülhet meg, ha megfelelő felületeken állandóan kommunikálva van. A zöld szállodák és hotelek zöldülése az éttermek és vendéglátóegységekkel szemben mérvadóbb a fogyasztó /vendég szemszögéből. Hiszen itt egy nagyobb intézményről beszélünk, melynek áram és papír felhasználása sokszorosa az egyes éttermeknek, kávézóknak. Úgy gondolom, hogy a magánszemélyek az elmúlt pár évben legnagyobbat az otthoni fenntarthatóság elérése és a személyes ökológia lábnyom csökkentésének elérésével kapcsolatban léptek. Egyértelmű, hogy egyre nagyobb szegmens szeretne hozzátenni a fenntarthatósághoz vásárlása során is. Erről árulkodik az is, hogy egyre keresettebbek az öko és bió termékek, illetve egyre nagyobb mennyiségben találhatóak meg a bevásárlóegységek, boltok polcain.De a tézisem miszerint Magyarországon még gyerek cipőben jár a “zöldülés” az éttermek vonatkozásában, nem dőlt meg. Viszont úgy vettem észre, hogy ennek nem feltétlenül a diszkrecionális jövedelem az oka. Sokkal inkább még nem érezzük azt a pánikot vagy nyomást, ami arra sarkallna minket, hogy ha most nem teszünk semmit, vagy ha csak úgy teszünk mintha tennénk valamit, azzal következő generáció alól húzzuk ki a talajt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, szállodák, vásárlói magatartás, étterem | ||
SWORD Depositor: | Archive User | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User | ||
Rekord készítés dátuma: | 2020. Nov. 29. 19:40 | ||
Utolsó módosítás: | 2020. Nov. 29. 19:40 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27328 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27328 |
Actions (login required)
Tétel nézet |